غربال گری آنتی بادی انسانی بر علیه توکسین کزاز با روش نمایش فاژی

پیام:
چکیده:
مقدمه و هدف
توکسین کزاز یکی از سمی ترین موادی است که بر روی سیستم اعصاب مرکزی تاثیر دارد و باعث انقباض شدید عضلات می شود. بنابراین، تشخیص سریع و درمان نورو توکسین های تتانوس ضروری به نظر می رسد. امروزه آنتی بادی ها در حوزه های تشخیص و درمان جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده اند. در این میان، آنتی بادی های منوکلونال کاملا انسانی به دلیل عدم برانگیختن پاسخ ایمنی در بدن و کارایی بالا در درمان بیماری ها مورد توجه قرار گرفته شده است. بلوغ تمایلی آنتی بادی ها کاربرد آن ها را در پزشکی و پروژه های تحقیقاتی تسهیل نموده است. در این مطالعه، هدف ما غربال گری آنتی بادی کزاز با استفاده از روش نمایش فاژی و یافتن کاربرد قطعات آنتی بادی جدا شده از کتابخانه ایمن در ابزار تشخیصی و درمانی می باشد.
روش کار
در تحقیق پیش رو، به وسیله ی روش نمایش فاژی غنی سازی و غربال گری آنتی بادی منوکلونال نوترکیب انسانی از یک فرد واکسینه با توکسوئید کزاز انجام گرفته شد. کتابخانه با وکتور بیانیpSEX81 ساخته و برای غربال گری در این کتابخانه، غنی سازی با استفاده از روش نمایش فاژی انجام شد.
یافته ها
فاژ کمکیM13K07 با تیتر pfu/ml 1013آماده و توکسین تتانوس در میکروپلیت پوشش داده شد. روند غنی سازی با استفاده از ذرات فاژ انجام و دقت فرآیند غنی سازی توسط فاژ ELISA تایید گردید. تنها کلون با جذب نوری بالا از چرخه غنی سازی جدا شد. برای جداسازی آنتی بادی های کزاز، ابتدا استخراج وکتور از کتابخانه انجام شد. پس از آن، پنج مرحله غنی سازی صورت گرفت. قوی-ترین غنی سازی در چرخه چهارم رخ داد و وجود آنتی بادی کزاز را تایید نمود. در مجموع 50 تک کلنی به صورت تصادفی از این چرخه انتخاب و 20 کلون با اتصال قوی انتخاب و توالی یابی شدند.
نتیجه گیری
در این مطالعه، هدف ما غربال گری آنتی بادی کزاز با استفاده از روش نمایش فاژی و یافتن کاربرد قطعات آنتی بادی جدا شده از کتابخانه ایمن در ابزار تشخیصی و درمانی می باشد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
17
لینک کوتاه:
magiran.com/p1525077 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!