بیان تصویری صلح در تبلیغات و تاثیر آن بر توسعه گردشگری

از طریق بررسی پوستره ای طراحی شده با رویکرد صلح
نویسنده:
چکیده:
امروزه توسعه صنعت گردشگری نقش اساسی در پیشبرد اهداف اقتصادی کشورها دارد. علاقه روزافزون مردم به آشنایی با فرهنگ و تمدنهای گوناگون، فهم متقابل فرهنگ ها و صلح، همگی از عوامل موثر بر رشد سریع صنعت گردشگری در جهان محسوب می گردند.
در این میان تبلیغات به عنوان ابزاری حرفهای، در ارایه ارزشهای فرهنگی، هنری و جاذبه های گردشگری هر کشوری و همچنین توسعه صنعت گردشگری آن نقش به سزایی دارد. صنعت گردشگری کشور ایران علیرغم داشتن بستر مناسب تاریخی، فرهنگی، هنری و زیست محیطی در ایجاد جاذبه های گردشگری، به دلیل قرارگیری در منطقه خاورمیانه، دستخوش وقایع سیاسی، جنگها و درگیری هایی می شود که در دهه های اخیر این منطقه شاهد آن بوده و باعث کاهش سفرهای گردشگران خارجی شده است. در چنین شرایطی برخی تحقیقات نشان داده اند که گردشگران خارجی تصویر شفاف و مطلوبی را نسبت به کشور ایران در ذهن ندارند.
با توجه به اینکه توسعه گردشگری یکی از عوامل مهم رونق اقتصادی هر کشوری محسوب میشود، بنابراین بهره مندی صحیح از ابزار تبلیغات و نقش تاثیرگذار ارتباطات تصویری (گرافیک) در ایجاد تصویر ذهنی شفاف و مثبت از ایران در نظر گردشگران جهانی با تاکید بر مفاهیم صلح طلبی و بشر دوستی یکی از روش های مهم و ضروری در کمک به روند توسعه گردشگری به حساب می آید.
این تحقیق با در نظر گرفتن تاثیرگذاری تبلیغات بر اذهان عمومی، به بررسی تبلیغات انجام شده (در قالب پوستر) با رویکرد صلحطلبی از زمان جنگ جهانی اول تا کنون پرداخته است. نتایج آن میتواند در برنامه ریزی های آینده تبلیغ و ترویج صلحطلبی با رویکرد توسعه صنعت گردشگری نقشی موثر و پیش برنده ایفا کند.
کلیدواژگان:

گردشگری، هنر و گردشگری، تبلیغات، طراحی پوستر، صلح

زبان:
فارسی
در صفحه:
127
لینک کوتاه:
magiran.com/p1526785 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!