مقایسه نیمرخ روانی قاتلین عمدی(20تا40 ساله) شهر تهران با جمعیت عادی

چکیده:
هدف از ان پژوهش مقایسه نیمرخ روانی قاتلین عمدی(20تا40ساله)شهر تهران باجمعیت عادی است که به روش علی مقایسه ای بر روی 120 نفر انجام گرفته است. یافته های بدست آمده نشان میدهد بین قاتلین عمدی با جمعت عادی درتمام 24 خرده مقاس آزمون ملون تفاوت معنی دار است. در 22 مقیاس میانگین نمرات گروه قاتل به طور معنی داری بیشتر از گروه عادی است و در دو مقیاس اختلال شخصت نمایشی و خود شیفته میانگین نمرات گروه عادی بیشتر از گروه قاتل است از نظر جنسیت بین زنان و مردان در مقیاسهای اختلال شخصت وابسته، افسرده، دیگر آزار، خود آزار، اسکزو تایپال، مرزی، پارانوئید، اختلال اضطرابی، افسرده خویی، استرس پس از ضربه و شبه جسمی بین دو گروه تفاوت معنی دار است ومیانگین نمرات گروه زنان بیشتر از مردان است، و در خرده مقیاس وابستگی به موادنیز بین گروه زنان و مردان تفاوت معنا دار و میانگین نمرات مردان بیشتر از زنان است درسایرخرده مقیاسها شامل اختلال شخصیت اسکیزوئد، دوری گزین، نمایشی، خود شیفته، ضد اجتمایی، وسواسی، منفی گرا، اختلال مانیک، وابستگی به الکل، تفکر، افسردگی اساسی و هذیانی بین زنان و مردان تفاوت معنادار نبوده است.
نتیجه گیری
با توجه به نتایج میتوان گفت که قاتلین از وضعت سلامت روانی مطلوبی نسبت به جمعیت عادی برخوردار نیستند ودربین قاتلین، زنان نابهنجاری های روانی بیشتری دارند، به نحوی که تمام آنها حداقل از یک نوع اختلال روانی رنج میبرند.
زبان:
فارسی
صفحات:
54 تا 68
لینک کوتاه:
magiran.com/p1544147 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!