شناسایی و اولویت بندی شاخص های ارزیابی عملکرد سازمانی بر اساس روش های کارت امتیازی متوازن پایدار (SBSC) و MCDM با استفاده از متغیرهای زبانی

چکیده:
کارت امتیازی متوازن پایدار براساس پارامترهای توسعه پایدار یک روش مفید و قدرتمند برای ارزیابی عملکرد پایدار سازمان یا شرکت است. این موضوع در مرور ادبیات این مقاله اشاره است. موضوع این مقاله ابعاد شناسایی و اولویت بندی شاخص های ارزیابی عملکرد سازمان را پوشش می دهد. در این پژوهش رویکرد کارت امتیازی متوازن پایدار با فرآیند تحلیل شبکه ای فازی (FANP) جهت رتبه بندی شاخص های ارزیابی عملکرد در شرکت صنایع پلاستیک پوشینه بررسی می شود.جهت طراحی مدل، ابتدا لیستی از شاخص های مرتبط با استفاده از مرور ادبیات موجود استخراج و سپس توسط کارشناسان این شرکت بررسی و مدل نهایی پیشنهاد گردید. نتایج حاکی از آن است که جریان نقدینگی در اولویت اول و به ترتیب آلودگی هوا و افزایش مهارت نیروی کار و... در اولویت های بعدی قرار دارند. مدل پیشنهادی نشان داده که شاخص های عملکردی می توانند با ابعاد مختلف کارت امتیازی متوازن پایدار به کمک تکنیک ANP فازی ادغام شود.
زبان:
فارسی
صفحات:
81 تا 94
لینک کوتاه:
magiran.com/p1579239 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!