تحلیل سازه های موثر بر پذیرش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بین کارکنان سازمان های صفی روستایی شهرستان بویراحمد براساس مدل پذیرش فناوری

چکیده:
پژوهش حاضر به منظور شناسایی سازه های موثر بر پذیرش فاوا در بین کارکنان با استفاده از مدل پذیرش فناوری دیویس انجام شد. جامعه آماری پژوهش را کارکنان سازمان ها و دستگاه های دولتی صفی مستقر در سطح دهستان های شهرستان بویراحمد تشکیل دادند (366N=) که از این میان، تعداد 189 نفر با استفاده از جدول پاتن، به روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی با انتساب متناسب انتخاب شدند. به ‏منظور بررسی روایی (اعتبار) و پایایی (اعتماد) ابزار پژوهش و همچنین برازش متغیرهای نهفته و آزمون فرضیه ها از روش مدل‏سازی معادلات ساختاری با کاربرد نرم‏افزار LISRELver8.50 استفاده شد. نتایج تحلیل عاملی تاییدی روایی، پایایی و برازش متغیرهای نهفته پژوهش را تایید کرد. فزون بر این، نتایج مدل سازی ساختاری نیز نشان داد که اکثر فرضیه های پژوهش مورد تایید قرار گرفتند و مدل از برازش مناسبی برخوردار می باشد. در نهایت، با توجه به اثرات مستقیم و غیر مستقیم مدل ساختاری پژوهش مشخص شد که سازه تصمیم به استفاده از فاوا بیشترین تاثیر را بر استفاده واقعی داشته است و سازه های خودکارآمدی، نگرش نسبت به فاوا، درک سودمندی استفاده، درک آسانی استفاده و هنجار ذهنی به ترتیب تاثیرگذاری بر سازه استفاده واقعی از فاوا در رتبه های بعدی قرار گرفتند. یافته های این پژوهش می تواند دستاوردهایی برای مدیران و برنامه ریزان در بهبود استفاده کارکنان سازمان های صفی روستایی از فناوری داشته باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
363 تا 378
لینک کوتاه:
magiran.com/p1619459 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!