سلامت همراه در تشخیص و مدیریت بیماری های پوستی

چکیده:
مقدمه
فن آوری تلفن همراه در ترکیب با تخصص های پزشکی، امکان جدیدی به نام سلامت همراه را معرفی کرده که فراهم کننده فرصت های جدیدی برای بهبود سلامت بیماران است. سلامت همراه موجب تحول در شیوه سنتی ارائه خدمات بهداشتی شده است و تصورات پیشین ما را از مفاهیمی چون ارائه کننده خدمات، بیمار، نحوه ارائه خدمات سلامتی و سبک زندگی تغییر داده است. هدف این مقاله، بررسی مفهوم سلامت همراه و حوزه های پرکاربرد آن در مدیریت و درمان بیماری های پوستی می باشد.
روش
مطالعه حاضر مروری جامع بوده و با هدف معرفی کاربرد سلامت همراه در ارائه خدمات تشخیصی و مراقبتی پوستی و نتایج بالینی حاصل از این روش انجام شد،جهت انجام این تحقیق از پایگاه های اطلاعاتی PubMed، Scopus، Google scholar، Web of Science، Ebsco، جهت جستجوی مقالاتی با موضوع پزشکی از راه دور، سلامت همراه و تله درماتولوژی استفاده شد.
نتایج
بررسی مطالعات موجود نشان می دهد که به کارگیری سلامت همراه در حوزه بیماری های پوستی نسبت به روش معمول تله درماتولوژی برتری داشته و این امکان را فراهم می کند که از آن برای ارائه تشخیص و درمان، غربالگری و تریاژ و مدیریت افراد مبتلا به بیماری های مزمن در محل سکونت شان، استفاده کرد.
نتیجه گیری
سلامت همراه این پتانسیل را دارد که به عنوان روشی کم هزینه و در دسترس، مکملی برای فراهم کردن خدمات تخصصی پوست، به ویژه در مناطقی که از نظر اقتصادی و یا جغرافیایی محروم می باشند، به کار گرفته شود و از این طریق شکاف موجود در دسترسی به خدمات تخصصی را پر کند.
زبان:
فارسی
صفحات:
155 تا 165
لینک کوتاه:
magiran.com/p1657598 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!