کاندید واکسن بر پایه ی نانوژل کیتوسانی علیه باکتریEHEC

چکیده:
زمینه و هدف
اشریشیا کلی انتروهموراژیک (Enterohemorrhagic Escherichia coli) عامل بیماری اسهال و کولیت هموراژیک در انسان می باشد. اولین مرحله برای عفونت زایی، اتصال EHECاز طریق پروتئین اینتیمین به سلول های اپیتلیال روده ای می باشد که پروتئین اینتیمین نقش کلیدی را در این محله بازی می کند. ایمونوژن در برگیرنده ی پروتئین اینتیمین می تواند اتصال EHECرا مهار و از اسهال جلوگیری کند. انکپسولاسیون آنتی ژن ها در حامل های خاص از قبیل نانوژل های کیتوسانی، نه تنها آنها را در برابر عوامل محیطی محفاظت کرده بلکه غلظت های مناسب از آنتی ژن را در محیط فراهم کرده و فعالیت زیستی را افزایش می دهد. هدف از این تحقیق بررسی ایمنی زایی نانوژل های کیتوسانی بارگذاری شده با پروتئین علیه EHEC بود.
روش بررسی
پروتئین در E.coli بیان و تخلیص شد. نانوژل های کیتوسانی از طریق میانکنش کیتوسان با تری پلی فسفات (TPP) به عنوان یک اتصال دهنده متقاطع تهیه شدند. نانوژل ها با اینتیمین بارگذاری و خصوصیات ساختاری آنها با SEM و DLS بررسی گردید. نانوژل ها و پروتئین های محلول به ترتیب از مسیر خوراکی و تزریقی به موش های Balb/C انتقال یافتند. تیتر آنتی بادی ها با روش الایزا تعیین شد. گروه های موش ایمن و غیر ایمن با باکتری E.coli O157:H7 مورد چالش شدند.
یافته ها
ظرفیت بارگذاری نانوژل ها پس از 48 ساعت انکوباسیون، 100 درصد بود. متوسط اندازه ی نانوذرات 218 نانومتر بود. ایمن سازی موش ها القای پاسخ آنتی بادی IgG سرمی را القا کرد.
نتیجه گیری
حفاظت بخشی موش های ایمن شده از مسیر خوراکی بهتر از مسیر تزریقی بود.
زبان:
فارسی
در صفحه:
85
لینک کوتاه:
magiran.com/p1664581 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!