بررسی سبک های یادگیری دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آجا

چکیده:
مقدمه
یادگیری و بهبود، محور فعالیت تمام نهادهای آموزشی است. یکی از مهم ترین عوامل موثر بر یادگیری دانشجویان، سبک یادگیری آن هاست. آگاهی از ماهیت سبک یادگیری فراگیران به مدرسین کمک می کند روش های آموزشی خود را متناسب با سبک یادگیری دانشجویان تغییر داده و موجب افزایش بازده آموزشی گردند. هدف از پژوهش حاضر، شناسایی سبک های یادگیری دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارتش می باشد.
مواد و روش ها
این مطالعه توصیفی در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آجا انجام شده است. جامعه مورد پژوهش کلیه دانشجویان پزشکی مشغول به تحصیل در نیمسال دوم تحصیلی 94- 1393 بودند. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی 170 نفر بعنوان نمونه پژوهشی انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده پرسشنامه سبک های یادگیری «VARK» بود. برای تحلیل نتایج از نرم افزار SPSS و روش های آماری توصیفی و استنباطی استفاده گردید.
یافته ها
بین سبک های یادگیری مورد استفاده دانشجویان پزشکی تفاوت معناداری مشاهده شد. بطوری که سبک غالب اکثر دانشجویان پزشکی، سبک جنبشی- حرکتی بود. همچنین با استفاده از روش بازآزمایی، پایایی ابزار 87/0 برآورد شد.
بحث و نتیجه گیری
باتوجه به اینکه در روش های تدریس رایج کمتر به شیوه هایی که مناسب با روش یادگیری دانشجویان دارای سبک جنبشی- حرکتی هستند، توجه شده برای ایجاد یادگیری پایدار در دانشجویان رشته پزشکی و نیز به منظور ارتقای کیفیت آموزشی تغییر روش های سنتی آموزش در این رشته امری ضروری به نظر می رسد.
زبان:
فارسی
صفحات:
30 تا 34
لینک کوتاه:
magiran.com/p1678342 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!