ویزیت بیماران سرپایی در بیمارستان های آموزشی شهر اهواز: یک مطالعه کیفی

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
استفاده صحیح از زمان برای یک ویزیت مطلوب و موثر ضروری است. مهمترین مشکل در مدیریت یک مرکز سرپایی، زمان ویزیت است که این مقدار همواره بسیار کمتر از زمان انتظار بیمار می باشد. هدف از این مطالعه مقایسه زمان ویزیت در بیمارستان های آموزشی شهر اهواز با مقدار استاندارد و بررسی چرایی و چگونگی اختلاف بین این دو بود.
روش کار
این مطالعه یک پژوهش کیفی بود که با روش تحلیل درونمایه ای انجام شد. با استفاده از پرسشنامه نیمه ساختار یافته با 12 نفر از پزشکان شاغل در بیمارستان های اهواز مصاحبه شد. بعد از اتمام هر مصاحبه برداشت ها با شرکت کنندگان چک گردید و درنهایت متن مصاحبه های اولیه توسط یک عضو هیئت علمی تحلیل شد.
یافته ها
در مجموع در این مطالعه 51 تم فرعی و 7 تم اصلی از دیدگاه پزشکان درخصوص زمان ویزیت شناسایی شدند که عبارت از علل رعایت نشدن زمان استاندارد ویزیت، زمان ویزیت و کیفیت نسخه نویسی، زمان ویزیت و کیفیت ادراکی، مزایای افزایش زمان ویزیت برای بیمار، پزشک و بیمارستان، معایب افزایش زمان ویزیت برای آنان، شرایط اجرای زمان استاندارد ویزیت و اصول اجرای صحیح زمان استاندارد ویزیت بودند.
نتیجه گیری
در دهه های اخیر زمان ویزیت بیماران افزایش یافته است. از نظر اکثر شرکت کنندگان زمان ویزیت بستگی به پزشک و بیمار دارد و نمی توان زمانی را به صورت استاندارد برای آن تعیین کرد ولی درکل با توجه به ازدحام بیماران در بیمارستان های دولتی که از نقاط مختلف شهر، استان و استان های مجاور مراجعه می نمایند، زمان ویزیت 10 دقیقه به طور متوسط مناسب خواهد بود.
زبان:
فارسی
صفحات:
35 تا 49
لینک کوتاه:
magiran.com/p1684241 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!