ارتقاء کیفیت فرآیند های جراحی و درمان با استفاده از نمودارهای کنترل جمع تجمعی: یک بررسی جامع و کاربردی

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
توسعه استفاده از روش های کنترل فرآیند آماری، در حوزه های مختلف پزشکی، امروزه یکی از موضوعات جذاب برای محققین است. تجزیه و تحلیل های اطلاعات بیماران با رویکرد کنترل فرآیند آماری، می تواند در پایش اثربخش، و بهبود کیفیت فرآیندهای جراحی و دیگر خدمات درمانی نقش مهمی را ایفا نماید. در میان روش های کنترل فرآیند آماری، نمودارهای جمع تجمعی به سبب تفسیر آسان و حساسیت بالا در تشخیص تغییرات کوچک و متوسط، بیش از دیگر روش ها از سوی محققین مورد استفاده قرار گرفته است. این مطالعه جامع درصدد است که تاثیر مثبت و استثنایی استفاده از این نوع نمودارها را در فرآیند جراحی، فرآیند درمان بیماران و دیگر فرآیندهای بیمارستانی نشان دهد.
مواد و روش ها
مطالعه حاضر، یک پژوهش جامع مروری است که با بهره برداری از منابع علمی معتبر منتشر شده، بدون محدودیت زمانی، به بررسی جامع تحقیقات و نتایج حاصل از استفاده از نمودارهای کنترل جمع تجمعی در بخش های مختلف بهداشت و درمان می پردازد.
یافته ها
این تحقیق نشان می دهد که از مدل های مختلف نمودارهای کنترل جمع تجمعی، می توان به صورت اثربخش در بهبود و کنترل فرآیندهای جراحی و درمانی، استفاده کرد. روش های تعدیل ریسک که با در نظر گرفتن مخاطرات پیش از عمل بیماران، به همگن سازی و تعدیل تاثیر شرایط جسمانی و فیزیولوژیکی بیماران می پردازد، از موثرترین نمودار های جمع تجمعی بکارگرفته شده می-باشد.
نتیجه گیری
نمودارهای جمع تجمعی، باید با توجه نقاط ضعف و قوت هر یک از نمودارها و توزیع چگالی احتمال داده ها، مورد استفاده قرار گیرد. این تحقیق نشان می دهد که بکارگیری روش های تعدیل ریسک در نمودارهای جمع تجمعی می تواند نتایج عملکرد بخش جراحی را با دقت بیشتری منعکس نماید. همچنین استفاده از روش جمع تجمعی در منحنی های یادگیری نیز می تواند بخوبی و به صورت کارآ سطح عملکرد کارآموزان پزشکی را پایش کند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
100
لینک کوتاه:
magiran.com/p1691758 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!