بررسی تاثیر گرایش کارآفرینانه بر بین المللی سازی شرکت های موجود در صنعت شیشه و بلور ایران با نقش میانجی گری فرهنگ سازمانی

چکیده:
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر گرایش کارآفرینانه بر بین المللی سازی با میانجی گری فرهنگ سازمانی در شرکت های بین المللی فعال در حوزه صنعت شیشه و بلور ایران صورت گرفته است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و برحسب گردآوری اطلاعات توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل 107 نفر از مدیران و کارشناسان 9 شرکت فعال در حوزه صنعت شیشه و بلور ایران است که با استفاده از روش نمونه گیری به صورت تصادفی ساده و براساس فرمول کوکران 66 نفر نمونه درنظر گرفته شد. جمع آوری داده ها براساس پرسشنامه محقق ساخته انجام گرفت که روایی آن از سوی خبرگان و پایایی آن از طریق روش پایایی ترکیبی و آلفای کرونباخ تایید شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها و بررسی فرضیه ها از روش مدل سازی معادلات ساختاری به روش حداقل مربعات جزئی استفاده شد که به این منظور نرم افزار آماری Smart PLS به کار گرفته شد. درنهایت، یافته ها تمام فرضیه های پژوهش را تایید کردند، به طوری که تاثیر مثبت گرایش کارآفرینانه بر بین المللی سازی شرکت تایید شد و این نتیجه به دست آمد که 69 درصد از اثر کل گرایش کارآفرینانه بر بین المللی سازی از طریق غیرمستقیم متغیر میانجی فرهنگ سازمانی تبیین می شود.
زبان:
فارسی
صفحات:
711 تا 729
لینک کوتاه:
magiran.com/p1694240 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!