اثربخشی تمرینات زانو و ترکیب تمرینات زانو و ران در درمان درد کشککی-رانی: یک کارآزمایی بالینی

چکیده:
هدف
مطالعات قبلی نقش احتمالی ضعف عضلات ران در ایجاد درد کشککی-رانی را پیشنهاد می دهند. از این رو، افزودن تمرینات تقویتی ران به تمرینات متداول زانو برای درمان درد کشککی-رانی توصیه شد. با این وجود، شواهد علمی برای حمایت از ارتقا اثربخشی درمان با اضافه شدن تمرینات تقویتی ران محدود است. این مطالعه اثربخشی بالینی تمرینات زانو در مقابل ترکیب تمرینات زانو و ران را در زنان با درد کشککی-رانی مقایسه کرد.
مواد و روش ها
در این کارآزمایی بالینی 60 زن با درد کشککی-رانی به صورت تصادفی در دو گروه «تمرینات زانو» و «تمرینات ران و زانو» قرار گرفتند. شرکت کنندگان سه بار در هفته به مدت 4 هفته تمرینات درمانی پیش رونده انجام دادند. درد، قدرت عضلانی (اکستانسورهای زانو، ابداکتورها و چرخاننده های خارجی ران) و عملکرد فیزیکی به ترتیب با استفاده از مقیاس دیداری درد، دینامومتر، و آزمون پایین آمدن از پله در قبل و بعد از مداخله ارزیابی شدند.
یافته ها
هر دو گروه بهبود معنادار درد، عملکرد و قدرت عضلات اکستانسور زانو، ابداکتور ران و چرخاننده خارجی ران را بعد از مداخله نشان دادند (001/0>P). هیچ اختلاف معناداری در قدرت عضلانی، درد و عملکرد بین دو گروه وجود نداشت (05/0
نتیجه گیری
یافته های این مطالعه بیانگر بهبود بارز درد و عملکرد زنان با درد کشککی-رانی متعاقب چهار هفته تمرین زانو و یا ترکیب تمرینات زانو و ران است. اضافه شدن تمرینات تقویتی ران به تمرینات متداول زانو با افزایش اثربخشی درمان همراه نبود
زبان:
فارسی
صفحات:
554 تا 564
لینک کوتاه:
magiran.com/p1704526 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!