استفاده از تکنیک مهندسی بافت جهت ترمیم نقیصهNon-Union استخوان با استفاده از کاشت داربست کلاژن - پلی گلیکولیک اسید بارگذاری شده با سیمواستاتین

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

هدف از مطالعه حاضر بررسی تاثیر آزادسازی آهسته رهش سیمواستاتین بارگذاری شده در داربست کلاژن-پلی گلایکلیک اسید بر تشکیل استخوان در نقیصه ایجادشده در استخوان جمجمه خرگوش بود. برای ایجاد نقیصه در استخوان جمجمه ده خرگوش نژاد نیوزیلندی، چهار سوراخ به قطر 5 میلی‌متر در سر هر خرگوش ایجاد شد، و به‌صورت چرخشی با داربست کلاژن-پلی گلایکلیک اسید با سیمواستاتین با دوز 5/0 میلی‌گرم، دوز 1 میلی‌گرم، داربست کلاژن-پلی گلایکلیک اسید بدون دارو و به‌صورت خالی قرار داده شد. پنج خرگوش بعد از چهار هفته و پنج خرگوش دیگر بعد از گذشت زمان هشت هفته به‌صورت با ترحم معدوم شدند و به‌وسیله پاتولوژی بررسی شدند. آنالیز آماری که در طی مدت‌زمان چهار هفته انجام شد تفاوت بین گروه کنترل با دو گروه داربست با سیمواستاتین با دوز 5/0 و 1 میلی‌گرم معنی‌دار تلقی شد(05/0p< .(در مدت‌زمان هشت هفته تفاوت بین گروه کنترل با دو گروه داربست با سیمواستاتین 5/0 میلی‌گرم و داربست بدون دارو معنی‌دار تلقی شد(05/0p< .(تنها در گروه داربست بدون دارو بین گروه چهار هفته و هشت هفته تفاوت معنی‌دار بود (008/0p=) .زمانی که سیمواستاتین با داربست کلاژن-پلی گلایکلیک اسید ترکیب می‌شود، دوز 5/0 میلی‌گرم دوز ایده آل برای به‌کارگیری موضعی برای ترمیم استخوان نقیصه ایجادشده در استخوان جمجمه خرگوش بدون القاء التهاب می‌باشد.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
10 تا 19
لینک کوتاه:
magiran.com/p1712149 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!