تاثیر کیفیت خدمات پلیس بر قصد بازدید دوباره گردشگران با میانجی گری تصویر مقصد و احساس امنیت در شهر شیراز

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه
گردشگری از جمله صنایع درآمدزا با اشتغال و سودآوری بالاست. شناخت عوامل موثر بر بازگشت گردشگران و رضایت آنان تاثیر به سزایی در تداوم و رشد این صنعت دارد. هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر کیفیت خدمات پلیس بر قصد بازدید دوباره گردشگران با میانجی گری تصویر مقصد و احساس امنیت در شهر شیراز است.
روش
پژوهش حاضر بر اساس هدف، یک پژوهش کاربردی و بر اساس چگونگی به دست آوردن داده های مورد نیاز، از نوع پژوهش توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری پژوهش، گردشگران شهر شیراز در بازه زمانی فروردین تا شهریورماه 1394 بود. حجم نمونه آماری با استفاده از فرمول کوکران 270 گردشگر به دست آمد. داده ها با استفاده از پرسشنامه ای که از چند پرسشنامه استاندارد تهیه شده بودند، جمع آوری شد. به منظور بررسی فرضیه ها و آزمون مدل ساختاری، از مدل سازی معادلات ساختاری موسوم به تحلیل مسیر استفاده شد.
یافته ها
یافته های پژوهش نشان میدهد متغیر احساس امنیت در رابطه بین کیفیت خدمات پلیس و قصد بازدید دوباره گردشگران، نقش میانجی بازی میکند؛ ولی میانجیگری تصویر مقصد در رابطه بین کیفیت خدمات پلیس و قصد بازدید دوباره گردشگران تایید نشده است. بیشترین میزان تاثیر بر قصد بازدید دوباره گردشگران را تصویر مقصد دارد.
نتیجه گیری
نتایج پژوهش موید تاثیر تصویر مقصد و احساس امنیت بر قصد بازدید دوباره گردشگران بود؛ اما تاثیر کیفیت خدمات پلیس بر قصد بازدید دوباره گردشگران بر بازگشت گردشگران مورد تایید قرار نگرفت. بررسی میانگین بین گروه های مختلف نشان داد در بازگشت به شهر شیراز، بین مردان و زنان تفاوت وجود دارد و زنان تمایل بیشتری به بازگشت به این شهر دارند. از این رو، تفاوت معنا داری بین گروه های سنی و تحصیلاتی ندارند.
زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 28
لینک کوتاه:
magiran.com/p1712366 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!