بررسی مکانیسم مولکولی و ارتباط ژنوتیپ های مختلف پاپیلوماویروس در ایجاد انواعی از سرطان ها در انسان

پیام:
چکیده:
زمینه
پاپیلوماویروس (HPV) از ویروس های شایع در سراسر جهان و با گرایش زیاد به پوست، دستگاه ادراری- تناسلی و دستگاه تنفسی است. در مطالعات زیادی فعالیت کارسینوژنیک و نقش کلیدی برخی پروتئین های این خانواده ی ویروسی در ترانسفورمیشن سلولی بررسی شده و شیوع برخی ژنوتیپ های این ویروس مانند HPV-16 و HPV-18 به عنوان سویه های با خطر زیاد در ایجاد و پیشرفت سرطان مورد بررسی قرار گرفته است. در این مطالعات، نقش مهم HPV در سرطان گردن رحم اثبات شده است. سرطان مقعد، پنیس، اروفارنکس، لوزه و حنجره نیز به صورت گسترده بررسی شده است. هدف از انجام این مطالعه بررسی نقش پاپیلوماویروس و محدودیت های موجود در ایجاد سرطان های مختلف انسانی است.
روش ها
برای اثبات ارتباط بین پاپیلوماویروس و سرطان های مختلف انسانی، مقالات مرتبط از پایگاه های اطلاعاتی مختلف مانند Pub Med،Google Scholar و NCBI جمع آوری و به صورت کاملا دقیق بررسی شدند.
یافته ها
اثبات ارتباط بینHPV و سرطان های متفاوت، با محدودیت های فراوانی رو به رو است. بیشتر این محدودیت ها مربوط به روش های جداسازی DNA ویروس ، نگهداری نمونه ها و پراکندگی جغرافیایی سویه های مختلف این ویروس اشاره کرد
نتیجه گیری
با انجام این مطالعه، ارتباط بین پاپیلوماویروس با چندین سرطان مختلف بررسی شده و محدودیت های موجود در مسیر اثبات این ارتباط شناسایی شده و می توان با از بین بردن این محدودیت ها، مطالعات آینده و نتایج حاصل از آن را با اطمینان بیشتر منتشر کرد.
زبان:
فارسی
صفحات:
22 تا 33
لینک کوتاه:
magiran.com/p1713863 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!