تاثیر سیستم ثبت کامپیوتری دستورات پزشک برکیفیت ارائه خدمات درمانی: دیدگاه پزشکان و پرستاران

چکیده:
مقدمه و هدف
سیستم ثبت کامپیوتری دستورات پزشک نقش مهمی در بهبود کیفیت خدمات درمانی در بیمارستان دارد. از آنجایی که دیدگاه کاربران در مورد مفید بودن و آسانی استفاده از یک فناوری تاثیر به سزایی در پذیرش آن دارد لذا هدف از مطالعه حاضرتعیین دیدگاه پزشکان و پرستاران دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نسبت به تاثیر سیستم ثبت کامپیوتری دستورات پزشک برای ارائه خدمات درمانی بود.
مواد و روش ها
این مطالعه به صورت مقطعی و با هدف کاربردی در سال 1395 در شش بیمارستان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شد. حجم نمونه این مطالعه شامل 250 پزشک و پرستار از بیمارستان های زاهدان بود که به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه استاندارد 30 سئوالی بود. جهت تحلیل داده ها از نرم افزارهای SPSS و PLS و آزمون های تی تست مستقل و آنالیز واریانس استفاده شده است.
یافته ها
نتایج این مطالعه نشان داد که کارکنان بیمارستان تخصصی چشم پزشکی تاثیر این سیستم را بیشتر از دیگر بیمارستان ها ارزیابی کرده بودند(0/025P= همچنین کارکنان با سابقه (94/08) نسبت به کارکنان کم سابقه (88/57) دیدگاه مثبتی نسبت به این سیستم داشتند. بر اساس نتایج این مطالعه سیستم ثبت کامپیوتری دستورات پزشک برایمنی، جریان کار، روابط کاری و کیفیت مراقبت تاثیر معنی داری داشت(P<0.05).
نتیجه گیری
از دیدگاه پزشکان و پرستاران سیستم ثبت کامپیوتری دستورات پزشکی نقش موثری بر کیفیت ارائه خدمات درمانی دارد. بر اساس نتایج این مطالعه سیستم ثبت کامپیوتری دستورات پزشک برایمنی، جریان کار، روابط کاری و کیفیت مراقبت تاثیر معنی داری داشت.
زبان:
فارسی
در صفحه:
166
لینک کوتاه:
magiran.com/p1717167 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!