آینده‏نگاری «واگذاری فرآیندهای صدور مجوزهای ساختمانی در شهرداری های ایران» با استفاده از «تصمیم‏گیری چند معیاره مبتنی بر چهارچوب کارت امتیازی متوازن»

چکیده:
مدتی است شهرداری های ایران برای بازآفرینی نظام اداری و فرآیندهای کسب و کار خود، راهبرد «واگذاری» در حوزه «فرآیندهای صدور مجوز‏های ساختمانی» را در پیش گرفته‏اند. لیکن بسیاری از مدیران و سیاست‏گذاران ذی‏ربط برای تصمیم‏گیری در خصوص راهکار صحیح و اصولی واگذاری آن حوزه از فعالیت‏ها و دست‏یابی به آینده‏ای مطلوب، در سایه ابهامات و تردیدها هستند. امروزه فعالیت‏های «آینده‏نگاری» به عنوان روشی مناسب برای مقابله با پیچیدگی و عدم اطمینان در تصمیم‏گیری ها، مورد توجه قرار گرفته است؛ از این‏رو پژوهش حاضر متناسب با فرآیند آینده‏‏نگاری و با مشارکت گروهی از صاحب‏نظران و خبرگان به شناسایی و بررسی راهکارهای بدیل برای «واگذاری فرآیندهای صدور مجوزهای ساختمانی» پرداخته تا بتواند راهکار برتر را مشخص نماید. بدین منظور با استفاده از روش تحلیل چند معیاره مبتنی بر کارت امتیازی متوازن، عملکرد آتی شهرداری ها در صورت به‏کارگیری هریک از آن راهکار‏ها بررسی شد. یافته ها مبنی بر این است که شهرداری ها در صورت بهره‏گیری از «مدل توسعه یافته هوشمندسازی و واگذاری فرآیندهای صدور مجوزهای ساختمانی با سیماک(سامانه یکپارچه مدیریت املاک)» به عنوان راهکار برتر، مسیر لازم جهت نوسازی و تحول در مدیریت و نظام اداری و شکل‏گیری آینده‏‏ای مطلوب برای آن حوزه از فعالیت‏ها را طی خواهند نمود.
زبان:
فارسی
صفحات:
51 تا 73
لینک کوتاه:
magiran.com/p1720521 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!