بررسی ترمیم نقص استخوان با استفاده از غشاء ژلاتین-کیتوسان و سلول های بنیادی مشتق از چربی در موش صحرایی (ارزیابی هیستومورفومتری وایمونوهیستولوژیک)

پیام:
چکیده:
(ADSCs) سلولهای چند استعدادی هستند که قابلیت تمایز به سلول های استئوژنیکرا دارند. از داربست های کیتوسان و ژلاتین که ساختاری زیست تخریب پذیر و زیست سازگار دارند جهت ترمیم بافت ها استفاده می شوند. در این بررسی سر موش صحرائی به طور تصادفی در پنج گروه قرار گرفتند. 1-شاهد: هیچ گونه درمانی دریافت نکردند 2-شم:محیط کشت در محلنقص تزریق شد 3-غشاء:از ژلاتین - کیتوساندر محلنقص استخوانی استفاده شد. 4-سلول:پیوندسلول های ADSC در محلنقص انجام شد. 5-سلول–غشاء:سلول به همراه غشاء ژلاتین-کیتوسان در محلنقص پیوند گردید. ارزیابی های ایمونو هیسیتوشیمی و هیستومورفومتری در گروه های مختلف مورد بررسی قرار گرفت. میانگین مساحت ترابکولای استخوانی در گروه های غشاء، سلول و سلول-غشاءنسبت به گروه شاهد افزایش معنی داری را نشان داد.همچنین میانگین تعداد استئوسیت ها در ناحیه نقص استخوانی در گروه های سلول و سلول- غشاء نسبت به گروه شاهد کاهش معنی داری داشتند گرچه در گروه غشاء کاهش بصورت غیر معنی دار مشاهده گردید.به نظرمی رسد که استفاده از دار بستغشاءژلاتین-کیتوسانه مراه با پیوند سلول های ADSC جهت ترمیم نقص استخوانی موثر باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
31 تا 44
لینک کوتاه:
magiran.com/p1724931 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!