فرهنگ سازی استفاده بهینه از اینترنت(شبکه اجتماعی) و جلوگیری از آسیبهای آن در بین دانشجویان دانشگاه های علمی و کاربردی شهر قزوین

چکیده:
هدف
مطالعه حاضر با هدف بررسی اثرات فرهنگ سازی بهینه از اینترنت(شبکه اجتماعی) و جلوگیری از آسیبهای آن در بین دانشجویان دانشگاه های علمی و کاربردی شهر قزوین انجام شده است.
روش
تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و به لحاظ شیوه جمع آوری اطلاعات، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری، دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی در سال تحصیلی 94-1393 بودند که از بین آنها حدود 250 نفر طبق جدول برآورد حجم نمونه مورگان و کرجسی و به شیوه نمونه گیری خوشه ایانتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه است که روایی آن با روش پانل متخصصان و پایایی آن با روش آلفای کرونباخ محاسبه شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها ازآزمون واریانس یک راهه و رگرسیون چندگانه استفاده شده است.
یافته ها
یافته های حاصل از برآورد ضریب همبستگی چندگانه نشان داد که اعتیاد به شبکه های مجازی، آسیب جسمی و روانی، انحرافات اخلاقی، افت تحصیلی، نگرش مثبت به شبکه های مجازی و هویت کاذب، به ترتیب بیشترین تاثیر را بر نحوه استفاده از شبکه های مجازی دارند.
نتیجه گیری
شبکه های اجتماعی به دلیل رشد روزافزون تعداد اعضا و تاثیرگذاری بر فضای واقعی، اهمیت بسزایی یافته اند، لذا برای کاهش آسیبهای آن در بین دانشجویان باید در سطح وسیعی به آموزش و فرهنگ سازی پرداخت.
زبان:
فارسی
صفحات:
143 تا 158
لینک کوتاه:
magiran.com/p1741949 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!