تاراندن استعدادها به سبک ایرانی و راهکارهای برون رفت از آن

چکیده:

«سلطان سنجر را در آن وقت که به دست غزان گرفتار شده بود، پرسیدند: علت چه بود که ملکی بدین وسعت و آراستگی که تو را بود چنین مختل شد؟
گفت: کارهای بزرگ به مردم خرد فرمودم و کارهای خرد به مردم بزرگ، که مردم خرد کارهای بزرگ را نتوانستند کرد و مردم بزرگ از کارهای خرد عار داشتند و در پی نرفتند. هر دو کار تباه شد، نقصان به ملک رسید و کار لشگری و کشوری روی به فساد آورد.»
نیمه‌شب کوتاه تابستانی اواخر مرداد بود و تهران به خواب رفته‌ بود، اما شادی خوشنود، کارشناس ارشد برنامه‌نویسی شرکت بزرگ مخابراتی آلفا، در حالی که زانوهایش را بغل کرده ‌بود، روی تختش نشسته ‌بود و به صفحه لپتاپش خیره شده ‌بود که ایمیل مدیرش بر آن خودنمایی می‌کرد. ایمیلی که در آن از نحوه کارش انتقاد کرده‌ بود. اما آنچه بیش از همه آزارش می‌داد یک جمله بود: خانم مهندس وقتی نمی‌توانی کارت را درست انجام بدهی بهتر است دروغ نگویی! برای شادی که حتی نمی‌توانست یک جمله ساده دروغ را بدون صد بار رنگ عوض کردن بگوید، این جمله بسیار سنگین بود. این دو جمله در کنار هم از سوی رییسش که از نظر او حتی قابلیت‌های ساده یک کارشناس را هم نداشت و اصلا در حدی نبود که بخواهد کار او را ارزیابی کند، برایش بسیار سنگین بود. آن هم وقتی در مقایسه با کسی گفته می‌شد که نه فقط شادی، بلکه هر کسی می‌دانست که از نوشتن دو خط برنامه ساده هم عاجز است. ایمیل قبلی از دانشگاه مورد علاقه‌اش در کانادا، در ذهنش پررنگ و پررنگ‌تر می‌شد؛ چرا نباید رفتن را انتخاب می‌کرد؟

زبان:
فارسی
در صفحه:
18
لینک کوتاه:
magiran.com/p1764956 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!