تحلیل محتوای و ی کارآفرینی ورزش در ایران

نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
هدف
تحلیل محتوای پژوهش های کارآفرینی ورزشی کشور می باشد.
روش شناسی: از نوع کیفی و مبتنی بر تحلیل محتوا با رویکرد توصیفی تحلیلی برای توصیف و ارزیابی محتوای مقالات جامعه ی هدف می باشد. جامعه ی برابر نمونه ی آماری شامل، تمام مقالات منتشره درباره ی کارآفرینی ورزشی در نشریات علمی و پژوهشی ایران تا پایان سال1394 به تعداد 96 مقاله است.
یافته ها
بیشتر پژوهش ها در فصلنامه های مدیریت ورزشی دانشگاه تهران با 17 مقاله منتشر گردید. موضوع اصلی پژوهش ها، بیشتر جنبه های اقتصادی و جامعه شناختی کارآفرینی بود. در (%5/86) پژوهش ها از روش کمی استفاده شد؛ گروه (هیئت علمی، فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشکده های تربیت بدنی و کارآفرینان ورزشی کشور) و نیز ملی (کمیته و آکادمی ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان) با (%26) سطح تحلیل غالب پژوهش ها است و بیشتر مطالعات روی کارکنان و مدیران اداره کل ورزش و جوانان استان ها و شهرستان ها، کارکنان هیات ها و فدراسیون های ورزشی با (%20) صورت گرفت. بیشتر پژوهش ها از داده های مقطعی (%5/85) با ابزار پرسشنامه (%77) انجام شد و استفاده از داده های طولی کمتر رایج بود .(%55) پژوهش ها بطور ملی انجام شد که بیشتر توسط دو یا سه نویسنده (%75/70) منتشر گردید. (%5/43) پژوهش ها حداقل دارای یک نویسنده ی زن بودند. روند پژوهشی، پژوهش های کارآفرینی ورزشی، از سال 1390 به بعد رشد چشم گیری دارد.
نتیجه گیری
پژوهشهای کارآفرینی ورزشی باید علاوه بر شناسایی مسائل، مشکلات و محدودیتهای موجود و روندهای گذشته در دنیای کسب و کار و کارآفرینی، رویکردی آیندهنگر را به منظور شناسایی، کشف فرصتهای کارآفرینی و جهتدهی کارآفرینان به سوی نوآوری و خلق ارزش در ورزش هدایت کنند.
زبان:
فارسی
صفحات:
75 تا 86
لینک کوتاه:
magiran.com/p1793218 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!