بررسی ارتباط بین شاخص های قطر پیچ و سوراخ پیش ساخته با توان نگه داری آن در چوب چندسازه لایه ای (LVL) برای تدوین مدل رگرسیونی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
در این پژوهش شاخص های پیچ، قطر سوراخ پیش ساخته آن و ارتباط بین این شاخص ها با توان نگه داری پیچ در مقاطع عرضی و طولی و سطح پنل های چندسازه ای لایه ای (LVL) برای دستیابی به مدلی رگرسیون خطی چند متغیره مورد بررسی قرار گرفته است. در این بررسی تخته های LVL آزمونی 9 لایه از گونه صنوبر دلتوئیدس (Populus deltoides) تولید شدند. برای ساخت LVL از چسب پلی وینیل استات استفاده شد. نمونه های آزمونی به ابعاد 5/7 × 5/7 سانتی متر از LVLهای ساخته شده تهیه شدند. سوراخ های پیش ساخته نمونه های آزمونی در چهار سطح 50، 60، 70 و 80 درصد قطر پیچ تعبیه شد. نمونه های آزمونی مورد مطالعه با پیچ های پانلی به قطر اسمی 2/4، 5، 6 و 7 میلی متر ساخته شدند. توان نگه داری پیچ در جهت عمود بر سطح و مقاطع عرضی و طولی مورد آزمون قرار گرفت. نتایج نشان دادند که توان نگه داری مقطع طولی نسبت به توان نگه داری عمود بر سطح و مقطع عرضی بیشتر بوده است. همچنین نتایج نشان دادند که با افزایش قطر سوراخ پیش ساخته توان نگه داری پیچ در همه قطرها کاهش می یابد. ولی با افزایش قطر پیچ توان نگه داری پیچ افزایش داشته است. بیشترین توان نگه داری را پیچ پانلی به قطر 7 میلی متر و سوراخ پیش ساخته با 50 درصد قطر پیچ در LVL داشته است. کمترین توان نگه داری با همین پیچ به قطر 2/4 میلی متر و سوراخ پیش ساخته 80 درصد قطر پیچ مشاهده شده است. در نهایت معادله رگرسیون خطی X2 358/3-X1411/0+055/3 = ys، X2 358/3-X1411/0+055/3 = ye║و X2 358/3-X1411/0+055/3 = ye┴ به ترتیب برای توان نگه داری عمود بر سطح، مقطع طولی و مقطع عرضی LVL به عنوان مدل پیش بینی توان نگه داری پیچ در LVL ارائه شده است.
زبان:
فارسی
صفحات:
549 تا 561
لینک کوتاه:
magiran.com/p1806382 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!