بررسی نقش تعدیلگری ویژگی های خاص کشوری بر رابطه بین پرداخت های مدیران و نیز عملکرد شرکت در بازارهای آسیایی با استفاده از رویکرد متاآنالیز

نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
هدف نخست از این مطالعه، تجمیع یافته های مطالعات پیشین در مورد رابطه بین پاداش مدیر و عملکرد شرکت بوده و هدف دوم نیز بررسی نقش تعدیلگری ویژگی های خاص کشوری در رابطه فوق و در میان شرکت های موجود در بازارهای کشورهای آسیایی می باشد. برای این منظور نیز از رویکرد متاآنالیز جامع (CMA)استفاده گردیده است. هرچند در این تحقیق از هر دو روش اثرات ثابت و نیز اثرات تصادفی بهره گرفته شد، لکن با توجه به اینکه فرض اولیه در استفاده از اثرات ثابت از حیث یکسان بودن « اندازه اثر واقعی» برآورده نگردید؛ همچنین در جریان بررسی داده ها سطح بالایی از ناهمسانی در بین مشاهدات شناسایی شد، نتایج به دست آمده از اثرات ثابت نادیده گرفته شده و صرفا نتایج حاصل از مدل اثر تصادفی ارایه گردیده است. پس از کنار گذاشتن آن دسته از مطالعات که نتایج غیر قابل قبول ارایه کرده بودند، مشاهده گردید که نتایج حاصل از 22 مطالعه بیانگر تاثیر کم پرداخت پاداش به مدیران در عمکرد شرکت ها در میان کشورهای آسیایی می باشد. علاوه بر این، نتایج نشان می دهد که سطح توسعه و میزان باسوادی بر روی عملکرد ناشی از پرداخت های صورت گرفته به مدیران تاثیر مثبت و معنی داری دارند. با این حال، تاثیر منفی نابرابری جنسیتی و شیوه های اسلامی مورد ارزیابی قرار گرفت. نکته قابل توجه در این تحقیق، عدم مشاهده رابطه معنی دار بین فساد و عملکرد ناشی از پرداخت پاداش به مدیران می باشد. مطالعه حاضر که تاثیر ویژگی های خاص کشوری در رابطه بین عملکرد شرکت ها و پرداخت پاداش به مدیران در بازارهای آسیایی را ارایه نموده است، بر این نکته نیز تاکید دارد که این مطالعه نیازی به افزایش حساسیت پرداختی در بازارهای آسیا برای مقابله با اختلافات آژانس های بالقوه را تایید می کند که با پرداخت پاداش به مدیران در این کشورها امکان کاهش هزینه های نمایندگی وجود خواهد داشت.
زبان:
انگلیسی
صفحات:
37 تا 69
لینک کوتاه:
magiran.com/p1820752 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!