رتبه بندی عوامل اثرگذار بر نوآوری شرکت های سرمایه پذیر از منظر سرمایه گذاران مخاطره پذیر (مورد مطالعه: صندوق های سرمایه گذاری مخاطره پذیر و شتاب دهنده ها)

نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
نوآوری از جمله مهم‏ترین عوامل موفقیت شرکت های نوپایی است که اغلب اندازه ای کوچک و متوسط دارند. براساس ادبیات تحقیق، صندوق های سرمایه گذاری مخاطره‏پذیر و شتاب دهنده ها، نوآوری مجموعه های سرمایه پذیر را ارتقاء می دهند. هدف اصلی این پژوهش رتبه بندی عوامل اثرگذار بر نوآوری شرکت های سرمایه پذیر می باشد. این پژوهش از نظر نوع هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده ها توصیفی- پیمایشی بوده و با استفاده از پرسشنامه مقایسه های زوجی و با روش DEMATEL عوامل استخراج شده، اولویت‏بندی و رتبه بندی شده‏اند. جامعه آماری این پژوهش، خبرگان و متخصصان حاضر در صندوق های سرمایه‫گذاری مخاطره‫پذیر، مربیان و مشاوران شتاب‫دهنده ها و اساتید این حوزه که عضو انجمن سرمایه‫گذاران مخاطره‫پذیر ایران هستند، می‫باشند؛ که از میان این خبرگان 12 نفر با استفاده از روش نمونه‫گیری غیراحتمالی هدفمند قضاوتی انتخاب و در پژوهش مشارکت داشته‫اند. از میان عوامل شناسایی شده، مهیا کردن اطلاعات ارزشمند از صنعت مربوطه، برقراری ارتباط و همکاری با فعالان صنعت، آگاهی‏بخشی درباره تهدیدها و فرصت های موجود، به عنوان مهم ترین عوامل اثرگذار بر نوآوری شرکت‏های سرمایه‏پذیر معرفی شده‏اند
زبان:
فارسی
صفحات:
655 تا 674
لینک کوتاه:
magiran.com/p1843614 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!