ارزیابی و انتخاب بالاترین عوامل رضایت مندی کارکنان سازمان با به کارگیری روش های ANP و همبستگی (مطالعه موردی یکی از یگان های نهاجا)

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
نتایج تحقیقات نشان می دهند که عوامل متعددی در سازمان های مختلف موجب افزایش یا کاهش میزان رضایت شغلی در کارکنان می گردد. این تحقیق ازنظر هدف کاربردی و ازنظر روش توصیفی - پیمایشی است جامعه آماری در این تحقیق 142 نفر بود پرسشنامه به کار گرفته شده پرسشنامه استاندارد رضایت شغلی JDI بوده که روایی و پایایی آن تایید گردیده است. همچنین آزمون پیرسون و آزمون t تعمیم یافتگی نتایج تایید گردید.در این تحقیق، با دو روش پیمایشی برای شرایط واقعی و تحلیل شبکه ای برای شرایط ایده آل حاصل گردید و با یکدیگر مقایسه شدند (شکل 3).  عوامل اصلی رضایتمندی در سازمان یادشده عبارت اند از: همکاران، شغل و ماهیت کار، مدیر و سرپرست، امکانات و شرایط کار، مسیر شغلی و ارتقاء، شخصیت، فرهنگ و جوسازمانی و حقوق و مزایا. ارزیابی نتایج نشان می دهد که میزان رضایتمندی کارکنان در سازمان مورد بحث خوب است. لیکن مدیریت ارشد سازمان جهت افزایش رضایتمندی می بایست بر بالا بردن میزان حقوق و مزایا به عنوان اولین فاکتور و افزایش توان مدیریت و سرپرستی به عنوان دومین عامل تلاش نماید.
زبان:
فارسی
صفحات:
281 تا 296
لینک کوتاه:
magiran.com/p2059062 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!