منبع یابی جهانی

چکیده:

Sourcing یا منبع‌یابی جهانی، یکی از روش‌های تامین کالا و خدمات از بازارهای جهانی در سراسر دنیا می‌باشد، به‌طوری که هدف از آن، حداکثر نمودن کارایی در تحویل یک محصول یا خدمات است. این کارایی‌ها شامل نیروی کار ماهر انگلیسی زبان و کم‌هزینه، مواد اولیه کم‌هزینه و سایر عوامل اقتصادی مانند معافیت‌های مالیاتی و تعرفه‌های گمرکی پایین است. به عنوان مثال تعداد زیادی از پروژه‌های مربوط به خدمات فناوری اطلاعات، از جمله پشتیبانی خدمات ارزش افزوده مبتنی بر اینترنت و یا نرم‌افزارهای مبتنی بر موبایل برای قیمتگذاری بهینه‌تر به کشورهایی نظیر پاکستان و هند منتقل شده‌اند و یا در بخش تولید، پوشاک و کفش تولید شده در چین و تایلند از این موارد می‌باشند. این مثال‌ها نمونه‌هایی از منابع کم‌هزینه می‌باشند و فقط به این کشورها محدود نمی‌شوند.
امروزه اکثر شرکت‌ها در تلاش هستند تا از بهینه‌ترین روش ممکن در به حداقل رساندن هزینه‌های خود بهره ببرند. از این‌رو، معمولا یکی از اهداف جدایی‌ناپذیر در برنامه‌های استراتژی و استفاده حداکثری از منابع، استفاده از مفهوم Global Sourcing می‌باشد که یکی از مهمترین بخش‌ها از برنامه‌های استراتژی در بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی می‌باشد.
منبع‌یابی جهانی غالبا با یک استراتژی واحد و مرکزی برای یک شرکت بین‌المللی همراه است، به‌طوری که سازمان، استراتژی تامین و خرید را به صورت متمرکز و از طریق استانداردسازی پیاده‌سازی می‌کند؛ تعریفی که روی این جنبه از منبع‌یابی جهانی تاکید شده است، یکپارچه‌سازی و هماهنگی تهیه مواد و کالا، فرایندها، طراحی‌ها و فناوری‌های مربوطه می‌باشد.

زبان:
فارسی
در صفحه:
46
لینک کوتاه:
magiran.com/p2067394 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!