بررسی عوامل تاثیر گزار بر سطح موفقیت شرکت های تعاون روستایی استان تهران

چکیده:

تعاونی های روستایی به عنوان یکی از مراحل پیشرفت تعاون، که در توسعه پایدار نقش بسزایی ایفا می کنند، عنصر ضروری برای جامعه امروزی به شمار می روند. این تعاونی ها می توانند از طریق بازاریابی انواع محصولات کشاورزی به صورت اثر بخش، مدیریت شده و آگاه و همچنین پایه ریزی کسب و کارهای روستایی، از طریق کسب دانش و مهارت به کاهش فقر و بهبود وضعیت توانمندسازی کشاورزان مناطق کمک قابل توجهی نمایند.
در همین راستا، در پژوهش حاضر سعی شده است آن دسته از عواملی که در پیشبرد فرایند تعاونی-های روستایی مناطق استان تهران حائز اهمیت بوده است بررسی شود. با عنایت به جامعه آماری 80 نفر از کارشناس اجرایی درگیر با امور تعاونی های روستایی در سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، داده ها به کمک یک نسخه پرسشنامه محقق ساخته جمع آوری شد و با استفاده از نرم افزار آماری (SPSS) و به کمک تکنیک رگرسیون خطی چندگانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. روایی ابزار تحقیق با استفاده از اعضای کمیته تحقیق و نظرات برخی کارشناسان خبره سازمان مرکزی تعاون روستایی و جهاد کشاورزی استان تهران مورد تایید قرار گرفت. همچنین پایایی ابزار نیز با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ با مقدار ضریب 87/0 تایید گردید. یافته های رگرسیون خطی نشان داد که چهار مولفه «عملکرد»، «زیرساخت های فیزیکی»، «حمایت های پیرامونی» و «مدیریت» مجموعا 67 درصد از واریانس متغیر وابسته (نقش تعاونی های روستایی در توسعه منطقه) را تبیین می کنند.

زبان:
فارسی
در صفحه:
85
لینک کوتاه:
magiran.com/p2079248 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!