سخن سردبیر
نویسنده:
چکیده:
هریک از مکتب ها یا نظریه های ادبیات تطبیقی دربرابر نقد ادبی، روش و موضع گیری خاصی را برگزیده اند که چه بسا با نظریات دیگر در تقابل یا توافق باشد؛ نظریه فرانسوی ادبیات تطبیقی، تنها به بررسی روابط تاریخی آثار ادبی در پرتو جریان تاثیر و تاثر اهتمام می ورزید و توجه چندانی به نقد و زیبایی شناسی آثار ادبی نداشت. درحقیقت، نظریه پردازان نخستین این رویکرد بر این باور بودند که پژوهشگران ادبیات تطبیقی، ناقد به شمار نمی آیند.
زبان:
فارسی
انتشار در:
در صفحه:
0
لینک کوتاه:
magiran.com/p2172332
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یکساله به مبلغ 1,390,000ريال میتوانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.
In order to view content subscription is required
Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!