تهیه غشاء نانوکامپوزیتی بر پایه ی پلی آکریلونیتریل و نانوکلاستر {Mo154} جهت جذب کپساسینوئیدها با قابلیت استفاده در لباس های محافظ

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

در این مقاله غشای نانوالیاف کامپوزیتی پلی آکریلونیتریل- نانوپلی اکسومولیبدات PAN-{Mo154} با استفاده از فرایند الکتروریسی در شرایط محیطی بعد از بهینه سازی پارامترهای مختلف و تاثیر گذار بر روی نانوالیاف با میانگین قطر حدود 100 نانومتر تهیه شد. نانوالیاف مذکور قابلیت استفاده در لباس های محافظ و ماسک های تنفسی جهت جذب کپساسینوییدها را خواهد داشت. در این مطالعه ساختار نانوالیاف کامپوزیتی با استفاده از تکنیک SEM، TEM، FT-IR و UV-Vis مورد ارزیابی قرار گرفت. سپس نانوالیاف به عنوان غشاء جاذب جهت جذب کپساسینوییدها مورد استفاده قرار گرفت. ماکزیم جذب کپساسینوییدها حدود 30 دقیقه می باشد. بعد از بهینه سازی شرایط مختلف، غشاء نانوالیاف کارایی بالایی در جذب کپساسینوییدها از خود نشان داد به طوری که در جذب انواع مختلف این ترکیبات کارایی حدود %98-92 مشاهده شد. شرایط بهینه شده شامل wt%8 از پلی آکریلو نیتریل، درصدهای وزنی مختلف از {Mo154}، ولتاژ  12 کیلو ولت، نرخ تغذیه محلول ریسندگی 1/0میلی لیتر بر ساعت، فاصله نازل تا جمع کننده (جمع کننده متحرک) 15سانتی متر و سرعت حرکت جمع کننده 600 دور بر دقیقه می باشد. از جمله مزایای این نانوالیاف می توان به قدرت جذب بالا، روش سنتز سریع، هزینه پایین، زیست سازگاری و عدم سمیت اشاره کرد.

زبان:
فارسی
صفحات:
65 تا 71
لینک کوتاه:
magiran.com/p2178102 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!