اولویت بندی قابلیت های اینترنت اشیاء صنعتی در بهبود فرآیندهای سازمانی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

صنایع به کمک اینترنت اشیاء می تواند در افزایش تولید سهم چشم گیری داشته باشد. قابلیت های های اینترنت اشیاء صنعتی  وابسته به قابلیت تجهیزات صنعتی در اتصال به شبکه است؛ با این قابلیت است که می توان داده جمع آوری و تحلیل کرد.

روش

این تحقیق به موضوع اولویت بندی قابلیت ها و چالش های پیش روی اینترنت اشیاء صنعتی پرداخته است. سیوال اساسی تحقیق عبارت است از اینکه از میان قابلیت های اصلی اجزای اینترنت اشیای صنعتی (هوش مصنوعی، ارتباط، حسگرها، اشتغال فعال و استفاده از تجهیزات کم)، کدام یک موثرتر و با اهمیت تر از دیگر قابلیت ها است و نیز از میان چالش های اینترنت اشیای صنعتی (امنیت، حریم شخصی، پیچیدگی، سازگاری و انعطاف پذیری، محدوه اتصال)، کدام یک موثر تر و با اهمیت تر از دیگر شاخص ها است. در این تحقیق پس از بررسی ادبیات تحقیق و جمع آوری شاخص ها و قابلیت ها ابتدا با استفاده از روش تحلیل شبکه ای اقدام به رتبه بندی و وزن دهی به این شاخص ها شده و از تکنیک تجزیه و تحلیل شبکه ای برای دستیابی به هدف پژوهش استفاده شده است.

یافته ها

اولویت بندی مطلوب این قابلیت ها و چالش ها، امکان پیاده سازی هموارتر را برای این حوزه ی نو و نوآور را فراهم می سازد. از این رو، دراین مقاله محقق به دنبال پاسخ به این پرسش است که اولویت بندی قابلیت های اینترنت اشیاء صنعتی در بهبود فرآیندهای سازمانی در سازمان چگونه است و نیز قابلیت ها، مزایا و چالش ها در این مقاله مورد ارزیابی قرار گرفته و جایگاه و اهمیت هر یک مشخص گردیده است.

نتیجه گیری

تایج نشان می دهد که شاخص امنیت از بیشترین اهمیت برخوردار است. هوش مصنوعی در اولویت دوم است. بهینه سازی فناوری در جایگاه سوم اهمیت قرار دارد.

زبان:
فارسی
صفحات:
57 تا 86
لینک کوتاه:
magiran.com/p2221037 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!