دانستنی های ویروس کووید 19، از تشخیص تا پیشگیری و درمان: یک مرور روایتی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله مروری (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

ویروس کرونا یا کووید -19 یک نوع سندرم تنفسی حاد با عامل ویروسی از خانواده کرونا ویروس ها می باشد که همه کشورهای جهان را در مدت زمان کوتاهی درگیر کرده است. با توجه به شیوع و میزان مرگ و میر بالای این بیماری و از سوی دیگر احتمال اوج مجدد کووید-19 خصوصا در فصل پاییز و نبود واکسن یا درمان اختصاصی، آشنایی و معرفی ویروس کووید-19 اهمیت زیادی دارد.

هدف

هدف از این مطالعه " آشنایی با ویروس کووید-19 از جنبه تشخیص، پیشگیری و درمان " است.

مواد و روش ها

در این پژوهش مرور روایتی از جستجو در موتور جستجو نظیر Google Scholar،Google  و پایگاه های اطلاعاتی PubMed، Science Direct و سایت های CDC و WHO در سال 2019 و 2020 که مرتبط با هدف مطالعه و به زبان " فارسی" و " انگلیسی" بودند استفاده شد.

یافته ها

با استفاده از به روزترین داده ها به آشنایی با ویروس کووید-19، همه گیری شناسی بیماری، ساختار، منبع ویروس، علایم بیماری و راه های انتقال، طیف شدت بیماری، تشخیص، برنامه های درمانی، پیشگیری و کنترل بیماری پرداخته شده است. تشخیص این ویروس علاوه بر علایم بالینی، متکی به یافته های آزمایشگاهی و رادیولوژیکی است. هیچ درمان اختصاصی دارویی برای کووید-19 تا 30 ژوین 2020 معرفی نشده است؛ بنابراین بهترین راه در شرایط حاضر پیشگیری از بیماری می باشد.

بحث و نتیجه گیری: 

با توجه به افزایش لحظه ای مبتلایان به کووید-19 و مرگ و میر بالای ناشی از آن، نبود واکسن و درمان دارویی قطعی پیشنهاد می شود پیشگیری با استفاده از افزایش آگاهی جامعه در جهت بکارگیری اصول صحیح بهداشتی، رعایت فاصله اجتماعی و نظارت دقیق بر اجرای صحیح آن ها انجام گیرد. تدوین و اجرای فوری برنامه های جامع و زیربنایی جهت پیشگیری و مدیریت شیوع مجدد کووید-19 در فصل پاییز ضرورتی انکار ناپذیر است.

زبان:
فارسی
صفحات:
289 تا 300
لینک کوتاه:
magiran.com/p2223062 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!