نرم افزار دانشنامه علوی نسخه 2: محتوای علمی و قابلیت های پژوهشی

پیام:
چکیده:

نهج‌البلاغه و غررالحکم، مهم‌ترین آثاری هستند که سخنان گهربار امام علی(ع) را گردآوری کرده اند. نهج‌البلاغه در میان دانشمندان اسلامی (شیعه و سنی)، جایگاه ویژه ای یافته است. به لحاظ موضوعی، این اثر یکی از متون مهم دینی، اخلاقی، عقیدتی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و حکومتی است که در این دانش ها، کاربرد بسزایی دارد. براین‌اساس، شروح و ترجمه های بسیاری بر آن نگاشته شده است. نیز فهرست های موضوعی متعددی دانشمندان بنام برای آنها ترتیب داده اند. ازاین رو، ضرورت تولید دانشنامه علوی توسط مرکز نور روشن است. به همین دلیل، گروه حدیث معاونت پژوهش وظیفه خود دانست که دانشنامه علوی1 را که سال ها از تولید آن می گذشت در دستور کار قرار دهد و آن را از لحاظ منابع کتابخانه و پژوهش های متناسب با نهج‌البلاغه و غررالحکم غنی نماید و به همراه آخرین دستاوردهای فناوری اطلاعات مرکز نور ارتقا دهد و نسخه دوم آن را به عموم علاقه مندان، پژوهشگران، حدیث پژوهان و استادان رشته حدیث و علوم حدیث حوزه و دانشگاه تقدیم کند. ما ثواب و پاداش این کار سترگ را به روح حجت الإسلام و المسلمین دکتر حاج سید جواد مظلومی(ره)، مدیر سابق گروه حدیث و مدیر پژوهشی دانشنامه علوی، تقدیم می‌نماییم.
نگارش این مقاله، متاسفانه مصادف با رحلت ایشان در دهم بهمن‌ماه سال جاری گردید. خداوند رحمان، روح ایشان را غریق رحمت خویش سازد.

زبان:
فارسی
در صفحه:
56
لینک کوتاه:
magiran.com/p2255315 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!