بررسی نحوه به کارگیری ارزش ها و توسعه ارزش های مشترک جهت افزایش سرمایه اجتماعی افراد تاثیرگذار (مورد مطالعه: اینفلوئنسرها در شبکه اجتماعی اینستاگرام)

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

با توجه به نقش بنیادین ارزش ها، به منزله یکی از ابعاد سرمایه اجتماعی، اثر انکارناپذیر ارزش های مشترک بر سرمایه اجتماعی و اهمیت شبکه‏ها و هنجارهای اجتماعی در آن، هدف از این پژوهش مطالعه این مطلب است که بیشترین ارزش هایی که اینفلوینسرها با استفاده از سرمایه اجتماعی بالای خود در جوامع هدفشان انتشار داده‏اند چیست؟ کدام ارزش ها در جوامع مخاطب آن ها بیشترین مطلوبیت را دارد؟ و آیا اینفلوینسرها در توسعه ارزش مشترک با مخاطبان خود موفق عمل کرده‏اند؟ نقش زمینه در اولویت‏بندی نظام ارزشی بررسی شد. این پژوهش در بستر شبکه ‏اجتماعی اینستاگرام انجام‏ شد. نمونه شامل 240 پست اینستاگرامی بود که با روش غیراحتمالی هدفمند استخراج شد. بدین صورت که ابتدا 8 اینفلوینسر دارای بالاترین سرمایه اجتماعی گزینش و پست‏های آن ها طی سه سال بررسی شد و 10 پست برتر آن ها در هر سال از لحاظ مطلوبیت برای مخاطب (بر اساس تعداد لایک) انتخاب شدند. این پژوهش میدانی، از لحاظ ماهیت داده‏ها کیفی، از لحاظ قطعیت اکتشافی، و از منظر نتایج کابردی است. پژوهش حاضر به لحاظ تمرکز بر ارزش ها، که از ابعاد سرمایه اجتماعی است، و بررسی توسعه ارزش مشترک، که نقش اساسی در افزایش سرمایه اجتماعی دارد، در مطالعات سرمایه اجتماعی منحصربه فرد است و نتایج ارزشمند و کاربردی در زمینه بیشترین ارزش هایی که اینفلوینسرهای داخلی و خارجی دارای بیشترین سرمایه اجتماعی ، انتشار داده و نیز اولویت ارزش های مطلوب در جوامع داخلی و خارجی به دست آورده ‏است. همچنین، مشخص کرد اینفلوینسرها در توسعه ارزش مشترک با جوامع هدف خود تا حد زیادی ناکام بوده‏اند. و در نهایت نشان داد نظام ارزشی در جوامع مختلف با یک دیگر متفاوت است.

زبان:
فارسی
صفحات:
151 تا 179
لینک کوتاه:
magiran.com/p2265022 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!