محاسبه آماری مقاومت متوسط لازم طرح اختلاط و ضرائب اطمینان بتن های ویژه شاتکریت، الیافی ، و ژئوپلیمری و مقایسه با بتن معمولی کارگاهی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

امروزه بررسی شرایط پذیرش بتن های جدید، فواصل اطمینان و ضوابط طرح اختلاط با روش های آماری ضروری است. در این مقاله اطلاعات میدانی و نتایج تحقیقات گذشته بتن های معمولی و ویژه با کمک نرم افزارهای آماری و استفاده از فرمول های ضرایب و فواصل اطمینان آیین نامه ها و مقاومت فشاری متوسط لازم مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و ضریب اطمینان جزیی، فاصله اطمینان و مقاومت فشاری متوسط لازم برای هر بتن بصورت مجزا محاسبه گردید. نتایج تحلیل های آماری نشان داد که میزان انحراف و ضریب پراکندگی بتن های ساخته شده معمولی در شرکت های تولید کننده بتن آماده در بازه ی زمانی مرداد و شهریور کمتر از بازه ی مشابه اردیبهشت و خردادماه به دلیل دقت بیشتر درکارگاه ها و جلب رضایت مشتری بود. ضریب تنوع و ضریب اطمینان جزیی بتن شاتکریت تا 4 برابر و 40 % بتن متناظر معمولی بود که نشان از کیفیت پایین آن است. استفاده همزمان میکروسیلیس و الیافPPS باعث بهبود ضریب اطمینان جزیی، فاصله اطمینان و مقاومت فشاری متوسط لازم بتن شد که نشان از کیفیت بیشتر مطابق معیارهای استاندارد موسسه بتن آمریکا است. استفاده از الیاف باعث افزایش انحراف معیار و ضریب تنوع در بتن های الیافی شد و در نهایت باعث کاهش ضریب اطمینان بتن گردید. ولی انحراف معیار و ضریب تنوع ژیوپلیمرهای معمولی نسبت به نمونه الیافی تا 2 برابر افزایش و ضریب اطمینان جزیی هم تا 15 درصد کاهش داشت که نشان از کیفیت بیشتر ژیوپلیمر الیافی نسبت به نمونه معمولی مطابق معیارهای استاندارد بود.

زبان:
فارسی
صفحات:
57 تا 72
لینک کوتاه:
magiran.com/p2271586 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!