رشد اجتماعی دانش آموزان شرکت کننده در فعالیت های ورزشی و بازی های رایانه ای
هدف از پژوهش حاضر، مقایسه رشد اجتماعی دانش آموزان شرکت کننده در فعالیت های ورزشی و بازی های رایانه ای بود. جامعه آماری این تحقیق شامل تمامی دانش آموزان پسر مقطع راهنمایی شهرستان مریوان (با میانگین 13/5 سال) بود. که از میان آنان 300 نفر بصورت هدف دار انتخاب شدند (150 نفر ورزشکار، 150 نفر بازیکن بازی های رایانه ای). به منظور جمع آوری اطلاعات از مقیاس رشد اجتماعی وایتزمن استفاده شد. یافته های این پژوهش نشان می دهد که گروه فعالیت ورزشی از رشد اجتماعی بالاتری نسبت به گروه بازی های رایانه ای برخوردارند. لذا درگیری در فعالیت بدنی بیشتر از بازی های رایانه ای می تواند رشد اجتماعی را بهبود بخشد.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.