درآمدی بر چیستی قدرت نرم

پیام:
چکیده:

اکنون جنگ نرم تمام عیار بین جندا...و سپاهیان ابلیس به اوج خود رسیده ،صدای چکاچک شمشیرهای از نیام کشیده و دندانهای با غیض وحقد وغضب و حسد به هم فشرده علیه ارزشهای دینی در طول تاریخ به گوش می رسد .در این رابطه سوال آغازین و اصلی امنیت که نقش چابکی در دو جبهه متخاصم چیست؟ مدل توانمند وسازماندهی سریع و چابک از کدام عوامل و متغیرها تشکیل یافته و رابطه متغیرها چگونه تبیین می گردد؟
این تحقیق فرضیه اصلی عبارت است از : سازماندهی چابک شاکله اصلی پیروزی در جنگ نرم محسوب می گردد. محقق با استفاده از مدل مدیریتی "ماده و سارکیس 1999" از دیدگاه سیستمی با روش توصیفی به طرح موضوع و تبیین ابعاد چهارگانه چابکی سازماندهی در جنگ نرم می پردازد .
در نتیجه گیری نهایی به چهار بعد تسلط بر تغییرات، اقناع مشتری ،همکاری در جهت افزایش رقابت پذیری، سینرژی یا اهرمی کردن اثر اطلاعات و افراد پرداخته شده است.این ابعاد در راستای پاسخگویی مناسب به هجوم دشمن نرم و بهینه سازی کنترل فرایند مقابله نرم و چالاکی سیاستگذاریها و خطی مش گذاریها و اقدامات چالاک بکار گرفته می شوند. در پایان نیز به تجزیه و تحلیل گذرا به تاثیر ابعاد چهارگانه تشکیل جبهه های نامشهود همت گمارد.

زبان:
فارسی
در صفحه:
743
لینک کوتاه:
magiran.com/p2356237 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!