تجزیه و تحلیل توالی نشان دهنده نقش احتمالی عفونت بدون علامت با مایکوپلاسما هومینیس و اوره آپلاسما اوره لیتیکوم در ناباروری زنان می باشد: یک مطالعه مقطعی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

شواهد ژنتیکی مبنی بر ارتباط عفونت بدون علامت مایکوپلاسما هومینیس و اوره آپلاسما اوره لیتیکوم با ناباروری در زنان به علت عدم استفاده از روش های مولکولی دقیق وجود ندارد.

هدف

این مطالعه با هدف بررسی وجود M. hominis و U. urealyticum در دستگاه تناسلی زنان مبتلا به عفونت بدون علامت و ناباروری و همچنین تعیین ارتباط ژنتیکی آن ها انجام شد.

مواد و روش ها

گروه مورد مطالعه شامل 100 زن بدون علامت و 31 زن با تشخیص ناباروری بود. تعیین توالی ژن 16S rRNA به دنبال استخراج DNA به طور مستقیم از سواب های داخل دهانه رحم انجام شد. تجزیه و تحلیل فیلوژنتیک ارتباط ژنتیکی بین عفونت های هر دو گروه را نشان داد.

نتایج

در زنان بدون علامت، M. hominis و U. urealyticum به ترتیب با شیوع 8% و 2% تشخیص داده شد. در بین زنان مبتلا به ناباروری، شیوع M. hominis و U. urealyticum به ترتیب 45/6% و 23/3% بود. در هر دو گروه شیوع M. hominis به طور قابل توجهی بیشتر بود. تجزیه و تحلیل فیلوژنتیک سه خوشه مجزا را در هر دو گروه نشان داد: دو خوشه با گونه های از قبل مشخص شده M. hominis وUreaplasma  (6/28% از گونه های کلی مایکوپلاسما) و یک خوشه مجزا که با U. urealyticum همسان شده بودند. علاوه بر این، همه موارد M. hominis از زنان بدون علامت به طور قابل توجهی با ناباروری بر خلاف U. urealyticum خوشه شدند. خوشه M. hominis به طور قابل توجهی به دو سویه از چین مرتبط بود.

نتیجه گیری

آنالیز توالی مایکوپلاسما و اوره پلاسما در دستگاه تناسلی زنان بدون علامت و نابارور ارتباط معنی داری را نشان داد. بنابراین، مهم است که آن ها را به عنوان عوامل اتیولوژیک احتمالی ناباروری و عفونت تناسلی در نظر بگیریم، به ویژه زمانی که علت ناباروری ناشناخته باشد.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
951 تا 958
لینک کوتاه:
magiran.com/p2366899 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!