رابطه مهارتهای ارتباطی با انگیزه شغلی و تعهدسازمانی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

هدف از پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین رفتار مدیران و تعهدسازمانی در بهره وری کارکنان اداره کل ورزش وجوانان آذربایجان غربی پرداخته است.

روش کار

روش پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از حیث روش توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق را کلیه مدیران و کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی تشکیل می دهند. طبق آمار به دست آمده برابر با 197 نفر بوده است. حجم نمونه و روش نمونه گیری آماری 185 نفر به صورت انتخابی هدفمند از کارکنان رسمی و پیمانی انتخاب شده است. برای جمع آوری اطاعات از پرسشنامه تعهد سازمانی آلن و مایر (1990) با آلفای کرونباخ 82%، پرسشنامه بهره وری کارکنان ایمانی و همکاران (1390) آلفای کرونباخ 89%، پرسشنامه رفتارمدیران مهدوی والماسی (1394) آلفای کرونباخ 89% استفاده شده است. برای تجزیه وتحلیل فرضیه های تحقیق از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه در نرم افزار 21Spss استفاده شده است.

یافته ها

نتایج حاصل نشان داد که بین رفتارمدیران و تعهدسازمانی و بهره وری کارکنان اداره کل ورزش وجوانان آذربایجان غربی در سطح 05/0 ارتباط مثبت ومعناداری وجود دارد. همچنین متغیرهای رفتارمدیران و تعهد سازمانی قابلیت پیش بینی بهره وری کارکنان اداره کل ورزش وجوانان آذربایجان غربی را دارند.

نتیجه گیری

می توان چنین نتیجه گرفت که کارکنان با تعهد سازمانی بالاتر، از نظر جسمی و توان ذهنی و پای بندی به ارزش های سازمان در وضعیت بهتری قرار دارند و از نظر سازمانی، سطح بالای تعهد منعکس کننده ی جوسازمانی بسیار مطلوب است که منجر به جذب و ماندگاری کارکنان می شود.

زبان:
فارسی
صفحات:
61 تا 70
لینک کوتاه:
magiran.com/p2369850 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!