شناسائی وبررسی ابعاد تاثیرگذار مقابله با تروریسم بارویکرد انتظامی (مورد مطالعه روسا و مدیران اجرایی سرکلانتری ها)

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

ترورها در گذشته، بسیار ساده و تلفات آن خیلی کم اما تروریسم مدرن با استفاده ازبکارگیری سلاح های کشتارجمعی و تکنولوژی نوین، باعث ناامنی و ویرانی در سطح گسترده ای شده. در هر کشوری در صورت بروز ناامنی و فعالیت های تروریستی پلیس اولین لایه ای است که به مقابله و مبارزه با عملیات تروریست ها پرداخته و مسیول استقرار نظم و امنیت و تامین آسایش و مبارزه قاطع و مستمر با هرگونه خرابکاری، تروریسم، شورش که مخل امنیت کشور می باشد.پژوهش حاضرباهدف شناسایی و بررسی ابعاد تاثیرگذار مقابله با تروریسم بارویکرد انتظامی انجام شد.

روش تحقیق و جامعه آماری

این پژوهش از نوع،کاربردی و به روش آمیخته پس از جمع آوری اطلاعات از طریق مطالعه کتابخانه ای و ابزارهای مصاحبه و پرسشنامه از جامعه آماری پژوهش30 نفر اساتید دانشگاه علوم انتظامی و30 نفراز روسا و مدیران اجرایی فاتب بر اساس اصل اشباع نظری تعیین وبه روش نمونه گیری هدفمند انتخاب و با شیوه تجزیه و تحلیل داده‌های کیفی با استفاده ازکد‌گذاری باز،محوری،گزینشی وآزمون فریدمن انجام و داده‌های کمی نیز با استفاده از مدل رگرسیون چندگانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

یافته های تحقیق

نتایج حاصل از متن مصاحبه‌هاو پرسش نامه ها درخصوص شناسایی ابعاد ومولفه های مقابله با تروریسم بارویکرد انتظامی نشان از شناسایی 4 بعد و 20 مولفه دارد،که بعد« جمع آوری اطلاعات » بیشترین و بعد« حفاظت از اماکن » دارای کمترین مولفه است.

نتیجه گیری

با توجه به معادله رگرسیون بیشترین تاثیربه ترتیب متغیرهای: جمع آوری اطلاعات،آموزش کارکنان ، اقدامات عملیاتی وحفاظت ازاماکن بر مقابله با تروریسم را دارند . یعنی با ارتقای یک واحد از متغیرهای مدل: جمع آوری اطلاعات (0.275 واحد)، آموزش کارکنان (0.260 واحد)، اقدامات عملیاتی (0.245 واحد) حفاظت از اماکن(220.واحد) بیشترین تاثیر را برمقابله با تروریسم با رویکرد انتظامی داشته و درخصوص مقابله با تروریسم بارویکرد انتظامی ، راهکارهایی پیشنهاد شد.

زبان:
فارسی
صفحات:
211 تا 252
لینک کوتاه:
magiran.com/p2380148 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!