تهیه و شناسایی کمپلکس های جدید آریل سیکلوپلاتینه (II) دارای لیگاند 2-فنیل پیریمیدین: بررسی های نظری و مطالعه داکینگ مولکولی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

واکنش کمپلکس cis-[Pt(p-MeC6H4)2(SMe2)2], A, با یک اکی والان از لیگاند 2-فنیل پیریمیدین (Phpym) در شرایط تقطیر برگشتی و در حلال استون، کمپلکس سیکلو متاله شده [Pt(Phpym) (p-MeC6H4)(SMe2)], 1, را تولید کرد. این کمپلکس با استفاده از طیف سنجی های NMR و HR ESI-MS(+) شناسایی شد، و همچنین خواص الکترونی این کمپلکس از طریق طیف سنجی UV-vis نیز مورد بررسی قرار گرفت. به منظور داشتن دید ساختاری بهتر از کمپلکس 1، ساختار این ترکیب به وسیله ی روش DFT (محاسبات تیوری تابع چگالی) بهینه شد. مطالعات داکینگ مولکولی جهت تعیین بهترین حالت اتصال و جهت گیری کمپلکس 1 با DNA انجام گرفت. واکنش پذیری کمپلکس 1 در مقابل لیگاند تری فنیل فسفین (PPh3) مورد بررسی قرار گرفت، که تحت یک واکنش جانشینی منجر به تولید کمپلکس [Pt(Phpym) (p-MeC6H4)(PPh3)], 2, شد که ساختار این کمپلکس نیز با طیف سنجی NMR اثبات گردید. همچنین نتایج DFT و داکینگ مولکولی مربوط به کمپلکس 1 با کمپلکس مشابه آن [Pt(ppy) (p-MeC6H4) (SMe2)], 3, که در ساختار خود دارای لیگاند سیکلو متاله شده (2-فنیل پیریدین، ppy) است مقایسه گردید.

زبان:
فارسی
صفحات:
9 تا 16
لینک کوتاه:
magiran.com/p2385523 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!