مطالعه رفتار الکتروشیمیایی هیدرازین در سطح الکترود کربن شیشه ای اصلاح شده با لایه های نازک پلیمری دوپه شده با نانوذرات مس

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
در این مطالعه، یک حسگر الکتروشیمیایی جدید با استفاده از نانو ورقه های گرافن اکسید ، الکتروپلیمریزاسیون پلی گلیسین و سنتز در محل فیلم نانوذرات مس تهیه شد. این سنسور برای بررسی رفتار الکتروشیمیایی هیدرازین استفاده شد. از میکروسکوپ الکترونی روبشی و طیف سنجی پراش اشعه ایکس برای بیان ویژگی های فیلم تهیه شده استفاده شد. در مقایسه با الکترود اصلاح نشده، پتانسیل پیک آندی اکسیداسیون هیدرازین در سطح الکترود اصلاح شده حدود 150 میلی ولت به سمت مقادیر منفی جابجا می شود. پارامترهای سینتیکی از قبیل ضریب انتقال الکترون (α) و ثابت سرعت انتقال بار (k) برای اکسیداسیون هیدرازین با استفاده از ولتامتری چرخه ای تعیین شد. ضریب انتشار (D) هیدرازین نیز با استفاده از روش کرونوآمپرومتری محاسبه شد. محدوده تشخیص دینامیکی این حسگر نسبت به هیدرازین در سطح الکترود اصلاح شده با استفاده از روش آمپرومتری در محدوده 60-5 و 150-80 میکرومولار می باشد و حد تشخیص روش حدود 33/5 میکرومولار به دست آمد. یک روش ولتامتری جدید برای اندازه گیری هیدرازین ایجاد شد که حساسیت و گزینش پذیری خوب و محدوده خطی گسترده تری را نشان می دهد.
زبان:
انگلیسی
صفحات:
40 تا 49
لینک کوتاه:
magiran.com/p2389521 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!