مدل شبیه سازی و بهینه سازی واحدهای Signoff با هدف افزایش بهره وری لجستیکی و کاهش هزینه های تولید و کیفیت: مطالعه موردی (شرکت خودروسازی سایپا)

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

این پژوهش یک فرایند بهینه سازی بر پایه روش شبیه سازی پیشامد گسسته و با تابع هدف چندگانه بوده و در فرایند تجاری سازی خودرو شرکت سایپا اجرا شد. اطلاعات این پژوهش که مشتمل بر طبقه بندی ماهیت عملیاتها (بازرسی،تنظیمات، بازکاری محصولات)، جریان بین ایستگاه ها، زمانهای عملیات، شناسایی هزینه های تولید و...، با مقادیر واقعی سال 97 گردآوری و بکار گرفته شد. ابتدا جهت شبیه سازی، مدل توسط نرم افزار Arena طراحی و کلیه پارامترها و متغیر های تاثیر گذار، پس از طراحی سناریوهای مختلف، وارد مدل گردید. پس از تکرار و اجرا های مختلف مدل، گلوگاه ها شناسایی و مدل مورد تصدیق قرار گرفت. سپس با استفاده از نرم افزار OPTQUEST، در فاز اول با هدف کاهش هزینه های تولید، تعداد بهینه نیروی انسانی پس از 378 مرتبه تکرار (با آپشن توقف اتوماتیک) استخراج و همان اطلاعات به عنوان ورودی فاز دوم استفاده و این بار با هدف ارتقاء توان عملیاتی واحدهای لجستیکی، در سیستم اجرا و مجددا پس از 303 مرتبه تکرار، مدل بهینه سازی شد. نتایج این پژوهش مشتمل بر کاهش 21.6% در تعداد نیروی انسانی، افزایش 10% در توان لجستیکی، کمینه کردن 4% هزینه های تولید و همچنین افزایش 2% در تعداد محصولات خروجی میباشد.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
73 تا 100
لینک کوتاه:
magiran.com/p2401605 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!