تاثیر ادراک مصرف کننده از برند اخلاقی و ابعاد حمایت اجتماعی بر هم آفرینی ارزش برند در کرونا با توجه به نقش تعدیلگر نوع دوستی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

هدف این مقاله، تبیین اثر ادراک مصرف کننده از برند اخلاقی و کیفیت ارتباطات در شرایط کرونایی در رابطه با حمایت اجتماعی و هم آفرینی ارزش برند با در نظر گرفتن نقش تعدیلگر نوع دوستی است. این مطالعه از نظر هدف کاربردی، از نظر روش توصیفی- پیمایشی و از نظر گردآوری داده ها، کتابخانه ای و میدانی می باشد. جامعه، مصرف کنندگان الکترونیکی است که با استفاده از فرمول کوکران، 194 نفری انتخاب شد. از پرسشنامه برای جمع آوری اطلاعات استفاده شد. روایی محتوا و روایی سازه سنجش و بررسی شده و پایایی از طریق محاسبه ضرایب بارهای عاملی آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی به دست آمده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از مدل سازی معادلات ساختاری و از نرم افزار Spss25 و Smart Pls2.0 استفاده شده است. نتایج نشان می دهد که حمایت احساسی و اطلاعاتی بر ادراک مصرف کننده از برند اخلاقی تاثیر دارند و ادراک مصرف کننده از برند اخلاقی بر کیفیت ارتباطات تاثیری مثبت و معنادار دارد. کیفیت ارتباطات بر نیت هم آفرینی ارزش برند تاثیری مثبت و معنادار دارد. نوع دوستی قادر است اثرگذاری حمایت احساسی بر ادراک مصرف کننده از برند اخلاقی را تعدیل کند. شرکت ها با رعایت معیارهای اخلاقی و بهبود کیفیت ارتباطات با مشتریان و می تواند باعث هم آفرینی ارزش برند شوند. خرده فروشان باید به حمایت های اجتماعی در دوران کرونایی و جنبه های اخلاقی برندشان توجه بیشتری کنند، زیرا بر کیفیت ارتباطات و هم آفرینی ارزش برند موثر می باشد.

زبان:
فارسی
صفحات:
199 تا 230
لینک کوتاه:
magiran.com/p2406923 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!