آیا ارتباطی بین حس انسجام (SOC) و کیفیت زندگی (QOL) در بیماران سرطانی وجود دارد؟ یک بررسی منظم.

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

کیفیت زندگی (QOL) در بیماران سرطانی بیش از زنده بودن مهم است. در انواع سرطان ها به دلیل بیماری ، دوره درمان و همچنین عارضه درمان ها ، QOL بیماران به طور مستقیم و غیر مستقیم تغییر می کند. بنابراین یافتن راهی برای بهبود کیفیت کیفیت بیماران سرطانی یکی از اولویت های سیستم بهداشتی ما است. یک راه موثر بهبود حس انسجام (SOC) است که یکی از ملفه های پزشکی سالتوژنیک است. در این تحقیق می خواهیم در یک بررسی منظم بدانیم SOC چه تاثیری بر QOL در بیماران سرطانی دارد.روش ها و

مواد

هدف ما این بود که یک بررسی منظم انجام دهیم ، بنابراین در استراتژی جستجوی ادبیات خود ، ما در برخی از پایگاه های داده مانند pubmed ، scopus ، cochrane ، وب علم و Embase جستجو کردیم. سپس ما مطالعات مناسب را در زمینه عنوان ، معیارهای ورود و انصراف و علامت آنها در معیارهای برنامه ارزیابی ارزیابی انتقادی (CASP) انتخاب می کنیم. 8 مطالعه برای مطالعه ما باقی مانده است. سپس داده ها را استخراج کرده و نتایج را ترکیب می کنیم.

یافته ها

در این بررسی ، در بیشتر مطالعات ارتباط قوی بین SOC و QOL وجود دارد ، اما برخی از عوامل مخدوش کننده مانند سن ، مرحله سرطان ،... می توانند درجه این ارتباط را افزایش یا کاهش دهند. تفاوت بین انواع سوالات در پرسشنامه های مختلف شاید این تفاوت ها را ایجاد کند.

نتیجه گیری

در کنار هم ، یک همبستگی متوسطی بین SOC و QOL وجود دارد و برخی از عوامل دیگر می توانند بر روی هر دو متغیر ما تاثیر بگذارند. SOC می تواند مقطعی را تغییر دهد ، بنابراین ، ما باید تحقیقات بیشتری انجام دهیم تا عواملی را که می تواند SOC را بهبود بخشد ، پیدا کنیم بیماران سرطانی

زبان:
انگلیسی
صفحات:
9 تا 18
لینک کوتاه:
magiran.com/p2411555 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!