تاثیر تمرینات تعادلی اختصاصی در خانه بر عملکرد راه رفتن و تعادل مردان سالمند

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
سابقه و هدف

نقص در تعادل و متعاقب آن اختلالات راه رفتن در دوران سالمندی از مشکلات اصلی سالمندان می باشد، لذا طراحی تمرینات ورزشی در جهت بهبود تعادل و راه رفتن بسیار ضروری می باشد. هدف اصلی این تحقیق تاثیر تمرینات تعادلی اختصاصی در خانه بر عملکرد راه رفتن و تعادل مردان سالمند جوان سالم بود.

روش بررسی

در پژوهش نیمه تجربی حاضر تعداد 40 سالمند سالم بین سنین 60 تا 75 سال به طور تصادفی دریکی از گروه های تمرینات تعادلی اختصاصی، جامع و کنترل قرار گرفتند. در گروه اختصاصی، تمرینات بر اساس ارزیابی اختلال مولفه های تعادلی و تمرینات گروه جامع بدون توجه به ارزیابی اختلالات مولفه های تعادلی در آ نها بود. طول تحقیق ده هفته و هر هفته سه جلسه بود. ارزیابی اختلالات تعادلی به وسیله آزمون بس انجام شد و آزمون های برپا- رو، سرعت راه رفتن و راه رفتن عملکردی قبل و بعد از تمرین و یک ماه پیگیری اندازه گیری شد. داده ها مورد با استفاده از آزمون تحلیل واریانس اندازه گیری مکرر در سطح معنی داری P≤0.5 تجزیه وتحلیل قرار گرفتند.

نتایج

اعمال تمرینات تعادلی اختصاصی و جامع تاثیر معنی دار و بهبود معنی دار در آزمون های برپا - رو، سرعت راه رفتن و راه رفتن عملکردی در دو گروه تجربی نسبت به گروه کنترل در دو مرحله پس آزمون و پیگیری یک ماهه داشتند (p <0.05) . همچنین با بررسی نمرات درصد پیشرفت در میان دو گروه تجربی در تمامی متغیرهای تحقیق برتری با گروه تمرینات تعادلی اختصاصی در خانه بود.

نتیجه گیری

به طورکلی برنامه تعادلی اختصاصی و جامع در خانه باعث بهبود در تعادل و راه رفتن مردان سالمند سالم می گردد. بررسی و ارزیابی مولفه های تعادلی و اختلالات آن می تواند در انتخاب نوع تمرین کمک کننده باشد و برای دستیابی به نتایج قطعی انجام مطالعات بیشتر ضروری است.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
264 تا 273
لینک کوتاه:
magiran.com/p2423331 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!