تحلیل و ارزیابی طرح های توسعه ای فرودگاهی در ظرفیت جابه جابی مسافر فرودگاه: اثر احداث باند و ایپرون به روش شبیه سازی، نمونه موردی فرودگاه امام خمینی (ره)

نویسنده:
پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

کارایی یک سیستم حمل ونقل عموما برحسب قابلیت و توانایی آن در پردازش موثر واحد و عنصر جابه جا شده اندازه گیری می شود. عملکرد هر سیستم به عملکرد اجزای تشکیل دهنده ی آن بستگی دارد و ارزیابی هر یک از این اجزا برای تعیین قابلیت های کلی سیستم ضروری است. ارزیابی اجزا یک سیستم با تعیین و بررسی ظرفیت آن جز سنجیده می شود. باند و اپرون از اجزای مهم سیستم فرودگاهی هستند که تعیین ظرفیت دقیق آن ها مهم و قابل توجه است. در این مقاله ظرفیت باند و اپرون فرودگاه امام خمینی را در سال 1397 (سال پایه) محاسبه شده و برای سال طرح (افتتاح ترمینال باند دوم وترمینال شماره 2 فرودگاه) برای دو سناریوی با و بدون توقف شب محاسبه و ارزیابی شده است. نتایج نشان می دهد که ظرفیت باند فرودگاه فقط برای فقط عملیات نشست 34 هواپیما در ساعت، فقط عملیات برخاست 41 هواپیما در ساعت و برای عملیات مختلط 56 هواپیما در ساعت می باشد. ظرفیت اپرون نیز در سال پایه با سناریو توقف شب 62 جایگاه و برای سناریو بدون توقف شب 28 جایگاه می باشد که این مقادیر به ترتیب برای سال افق 81 و 57 جایگاه برای سناریوهای با و بدون توقف شب می باشند.

زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 10
لینک کوتاه:
magiran.com/p2431466 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!