بررسی تاثیر حمایت اجتماعی بر قصد خرید مداوم با میانجی گری اعتماد به فروشندگان و اعتماد به برند(مورد مطالعه: مشتریان فروشگاه های افق کوروش شمال تهران)

نویسنده:
پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

این تحقیق بررسی تاثیر حمایت اجتماعی بر قصد خرید مداوم با میانجی گری اعتماد به فروشندگان و اعتماد به برند می باشد. روش به کارگرفته شده در این تحقیق از نوع توصیفی- پیمایشی است. داده های تحقیق از طریق سوالات پنج گزینه ای لیکرت موجود در پرسشنامه تحقیق جمع آوری شده است. درپژوهش حاضر به منظورتجزیه وتحلیل داده های حاصل از پرسشنامه، متناسب با نیاز آماری از نرم افزار آماری SPSS.V24 و از نرم افزار معادلات ساختاری pls.V3 در قالب دو بخش آمارتوصیفی و استنباطی بصورت رگرسیون خطی و چندگانه استفاده گردیده است. جامعه آماری تحقیق جامعه آماری تحقیق کلیه مشتریان فروشگاه های افق کوروش شمال تهران می باشد. رای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده می گردد. بدین ترتیب حجم نمونه 384 تن محاسبه گردید و نمونه گیری به روش تصادفی ساده انجام خواهد شد.نتایج پژوهش نشان داد که حمایت اجتماعی بر قصد خرید مداوم با میانجی گری (384/0) حمایت احساسی بر قصد خرید مداوم با میانجی گری (495/0) حمایت اطلاعاتی بر قصد خرید مداوم با میانجی گری (284/0) حمایت اجتماعی بر قصد خرید مداوم در میان مشتریان(491/0) اعتماد به فروشندگان بر اعتماد برند(658/0) حمایت اجتماعی بر اعتماد به فروشندگان(218/0) اعتماد برند بر قصد خرید مداوم(479/0)در میان مشتریان فروشگاه های افق کوروش شمال تهران، تاثیر معنادار دارند.

زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 23
لینک کوتاه:
magiran.com/p2461229 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!