بررسی علل و میزان موفقیت مشاوران مدارس در امر مشاوره به دانش آموزان

نویسنده:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

امر راهنمایی و مشاوره درهر نظام آموزشی یک ضرورت تاریخی- اجتماعی و آموزشی است. هرجا مدرسه و آموزشگاهی هست در آن مسایل و مشکلات متعدد درسی، شخصی، خانوادگی، شغلی، مالی، سازگاری، عاطفی و روانی نیز وجود دارد. بسیاری از مسایل و معضلات برخاسته از بطن هر نظام آموزشی است از این روی پرداختن بدانها و کوشش در شناخت و حل و فصل آنها همانند هر فعالیت آموزشی دیگر بوجود فرد تحصیل کرده و آزموده نیاز دارد.
 انسان در طول قرون و اعصار دریافته است به نظام داشتن مشکل و اخذ تصمیم گفتگو داشتن با یک دوست صمیمی، یا یک معلم و روحانی، همسر، کشیش، یا والدین و پزشک می تواند فکر را روشنی بخشد. مشاوران نظام جدید درطول چندین سال اخیر خدمات مشاوره ای موفقیت نسبتا خوبی داشته اند اگرچه به دلیل کمبود امکانات و نبود زمینه های رشد و پیشرفت و اشتغال زایی تعداد بیشماری از دانش آموزان در پایان تحصیلات و تخصص های حرفه ای، هنوز در سردرگمی و بلاتکلیفی بسر می برند. این موضوع را نمی توان به عدم موفقیت مشاوران مربوط دانست بلکه مسایل ناشی از افزایش جمعیت و مشکلات مختلف از جمله سرمایه گذاری های ناکافی در این امر خدمات مشاوران را تحت الشعاع خود قرار داده است. با توجه به مطالب ذکر شده در این مقاله قصد داریم به بررسی علل و میزان موفقیت مشاوران مدارس در امر مشاوره به دانش آموزان بپردازیم.

زبان:
فارسی
در صفحه:
157
لینک کوتاه:
magiran.com/p2461410 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!