کاربردهای شبیه سازی سیستم دینامیک در مراقبت های سلامت (مرور سیستماتیک)

پیام:
نوع مقاله:
مقاله مروری (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

استفاده از مدل های شبیه سازی می توانند به روشن کردن رفتار غیرشهودی مشکلات پیچیده مراقبت های سلامت کمک کنند. امروزه پیچیدگی مسایل بسیار فراتر از ظرفیت ما برای حل دستی آن ها است. شبیه سازی سیستم به عنوان یک گزینه عاقلانه در نظر گرفته می شود که با رویکرد به مسایل ساختاری و درک تعاملات پیچیده درون مسایل و تغییرات آن ها است. هدف از این مقاله بررسی پیشرفته ترین کاربردهای دینامیک سیستم در مراقبت های سلامت است.

مواد و روش ها

این مطالعه برگزیده ای سیستماتیک از مقالاتی است که کاربردهای پویایی سیستم در مراقبت های سلامت را در 11 پایگاه اطلاعاتی بین سال های 1999 تا 2019 جستجو کرد. تمرکز این تحقیق بر مقالاتی با کلیدواژه های پویایی سیستم در مراقبت های سلامت، تحلیل دینامیک مراقبت های سلامت، شبیه سازی مراقبت های سلامت مداوم یا شبیه سازی پویا مراقبت های سلامت بود.

نتایج

79 مقاله مرتبط با کاربردهای پویایی سیستم در مراقبت های سلامت در پایگاه های اطلاعاتی شناسایی شد. 85 درصد از مقالات تمرکز خود را بر امور مالی، سیاست، حکومت، مقررات، بهداشت عمومی و برنامه ریزی در مراقبت های سلامت قرار دادند. در میان مقالات مسیر درمانی بیمار، چاقی و تقاضای نیروی کار درمان از موضوعات بررسی شده بود.

نتیجه گیری

تمایل به استفاده از شبیه سازی مداوم در مراقبت های سلامت افزایش یافته است. با این حال، قدرت شبیه سازی ترکیبی می تواند از قدرت ذاتی دیدگاه کل نگر پویایی سیستم بهره برداری کند و در یک مدل ترکیبی از دیدگاه جامع برای مدیریت سیستم های مراقبت های سلامت بهره برداری کند. از زمینه های بالقوه با کاربرد پویایی سیستم ها در تحقیقات آینده می توان به برنامه ریزی و سیاست گزاری در تصمیمات بهداشت عمومی، خرید راهبردی مدیریت کیفیت، کارکنان و ریسک، اشاره کرد.

زبان:
فارسی
صفحات:
22 تا 30
لینک کوتاه:
magiran.com/p2472739 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!