بررسی اثر سازگارکنندگی پلی پروپیلن اکسیدشده در فاز مذاب بر خواص مکانیکی، فیزیکی و ریخت شناسی چندسازه حاصل از آرد گیاه نی-پلی اتیلن سنگین

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
این تحقیق با هدف بررسی امکان ساخت چندسازه الیاف نی-پلی اتیلن سنگین با استفاده از پلی پروپیلن اکسید شده به عنوان سازگارکننده انجام گردید. برای این منظور آرد گیاه نی، پلی اتیلن سنگین و سازگارکننده پلی پروپیلن اکسید شده به مقدار تعیین شده در داخل دستگاه مخلوط کن داخلی به مدت 6 مخلوط شدند و پس از آن ماده بی شکل به دست آمده توسط آسیاب آزمایشگاهی به گرانول تبدیل شد. در نهایت گرانول ها توسط پرس گرم به صفحات الیاف نی-پلاستیک تبدیل شدند. آزمون های مکانیکی شامل مقاومت های خمشی و کششی و مدول های الاستیسیته خمشی و کششی و خواص فیزیکی شامل جذب آب و واکشیدگی ضخامت 2 و 24 ساعت بودند. برای بررسی میزان اصلاح پروپیلن اکسید شده از دستگاه طیف سنجی مادون قرمز و برای مطالعه ریخت شناسی چندسازه ها از تصاویر میکروسکوپ الکترونی استفاده گردید. نتایج نشان داد که با افزایش ماده سازگارکننده خواص مکانیکی به صورت خطی افزایش یافته، در حالی که جذب آب و واکشیدگی ضخامت کاهش یافتند. تصاویر میکروسکوپ الکترونی حاکی از بهبود چسبندگی در فصل مشترک بین الیاف نی و پلیمر بود. طیف سنجی مادون قرمز نیز نشان داد که در اثر اکسیداسیون پلی پروپیلن، نواحی آبدوست در آن تشکیل شده است.
زبان:
فارسی
صفحات:
25 تا 33
لینک کوتاه:
magiran.com/p2475091 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!